Avatar billede r-data Novice
17. december 2019 - 21:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xml filer til sproom

Jeg har to helt ens filer 100.xml og 101.xml. Begge filer blev tømt for det gamle indhold (med ctrl-A og delete) og med copy / paste fyldt med nyt helt ens data (oioxml data til sproom.net) Filen 100.xml vises fint i en browser og kan indlæses af sproom, men filen 101.xml fejler ved visning i en browser og kan ikke indlæses i sproom, selv om indholdet, som tidligere nævnt, er eksakt ens! Det, som sproom ikke kan lide, er de danske bogstaver i notat til fakturalinjer. (Her skal man nemlig IKKE bruge UTF-8)
Filen 100.xml blev oprindeligt lavet af C5's Dan oioxml funktion, mens 101.xml er lavet fra grunden af mig selv. Skal der puttes en eller anden attribut på xml-filer for at det virker? Dos kommandoen attrib angiver de er ens, mens FileCompare angiver forskelle
Avatar billede wise Seniormester
17. december 2019 - 22:36 #1
Næee der er ikke atributter på - men det gemte tegnsæt skal være korrekt. Det lyder til der forskellen er når FC giver forskel.
Hvilket program gemmer du dem i? (teksteditor)
Avatar billede r-data Novice
18. december 2019 - 00:22 #2
Jeg brugte notepad til at slette det gamle indhold og copy / paste det nye indhold over  i. Med hjemmesiden asciivalue.com har jeg konstateret, at data ER ens.
Avatar billede wise Seniormester
23. december 2019 - 07:29 #3
ASCIIvalues tager ikke højde for hvilken encoding filen er gemt med. Måske notepad+ editoren kan vise det. Kan du evt zippe og uploade filerne et sted så jeg kan se dem?
Avatar billede r-data Novice
23. december 2019 - 07:59 #4
Jeg ændrede encoding til ISO8859 i stedet for UTF-8. Så virkede det. Men jeg begriber stadig ikke, at eksakt det samme indhold puttet i to forskellige tomme filer (med Ctrl-v) kan give to forskellige resultater.