Avatar billede lurup Ekspert
17. december 2019 - 21:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave en image til 15 pcér

Jeg skal have lavet en image fra 1 pc til 15 andre ( ens pcér)
Hvordan gør jeg det nemmest ?
Har kigget lidt på CloneZilla ?
Findes der ellers en måge hvor jeg boot på en usb nøgle hvor der kommer en lille program hvor jeg kan flytte hele c drevet over på en ekstern drev fx e drev ? og derefter flytte hele e drevet over på c drevet på en af de ny maskiner ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. december 2019 - 05:43 #1
Hvis du laver en systemafbildning af den første PC  (på et USB drev) kan du med windows installations mediets "reparationsmenu"  gendanne de andre fra denne systemafbildning
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2019 - 16:05 #2
Aomei Backupper laver det der hedder "systembackup". Dette kan lægges på en ekstern harddisk.
Aomei Backupper programmet kan lægges på en lille usb pind eller cd
(Bootable media) der kan bruges hvis pc ikke kan køre og image flyttes over på den måde på c drevet igen
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2019 - 16:07 #3
Har computerne både almindelige harddiske og enkelte har ssd kan man når man tilbagefører syastembackuppen krydse af at det skal klargøres til brug med ssd drev.
Avatar billede martens Guru
19. december 2019 - 15:50 #4
Prøv at kigge på det her... Fantastisk stykke software...
https://www.macrium.com/reflectfree
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2020 - 20:33 #5
Har du fundet en løsning?
Avatar billede lurup Ekspert
03. juli 2020 - 14:00 #6
Tak til alle
Bruger nu Clone Zilla
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
04. juli 2020 - 01:32 #7
Der er masser af muligheder du kunne også bare clone diske som, dem her https://www.pricerunner.dk/sp/clone-harddisk.html de virker fint til det. Men vil sige 15 maskiner så kunne man måske lave en lille windows deployment server :) nu ved jeg ikke om du har adgang til en server så vil du også altid kunne installere flere.