Avatar billede camsti Seniormester
20. december 2019 - 09:03 Der er 1 løsning

Flette felt navn

Jeg har et enormt regneark og et word dokument hvori en masse oplysninger skal flettes ind fra regnearket.
Det virker perfekt, jeg undrer mig blot over nogle af flettefeltsnavnene.

Fx. skal den flette fra kolonne M, hvor overskriften er 4.3 ffda.
Det flettefelt hedder i Word «M_43_ffda»

Overskriften i kolonne I er 3.7 pause
Det flettefelt hedder i Word «M_37_Pause»

Jeg antager at det er fordi overskriften starter med et et tal, men hvorfor fx. «M_37_Pause» ?

Er der en måde hvor man kan få flettefelterne til at hedde kolonnen, fx. M, AB, BC osv.?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
20. december 2019 - 12:01 #1
Word erstatter automatisk mellemrum i feltnavne med underscore, _.
Hvis et feltnavn starter med et tal, sætter Word automatisk M_ foran.
Derfor ser du de navne, du har vist i dit eksempel.
Der er andre tegn, som ændres at Word, hvis de er brugt (se link nedenfor).

Du kan ændre feltnavnene i Excel, så de ikke starter med et tal, og så de ikke har mellemrum. Hvis feltnavnene beskriver indholdet i kolonnen, er det generelt meget lettere at sætte tingene rigtigt op i Word og at gennemskue hvilke data, der indsættes. Hvis du vil have kolonnenavne med, skal de være en del af navnene brugt i Excel, f.eks. ”AB_Navn”.

Se svar fra Doug Robbins in denne tråd:
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/valid-merge-fields-in-word-2013/711c7383-8b41-4a5b-987c-27f3c4e12646