Avatar billede Calle5463 Forsker
20. december 2019 - 14:07 Der er 4 kommentarer

Hjælp til overførsel af officepakke til ny pc

Min hustru har "fået" ny pc. På den gamle ligger en Office Home and Student 2016.

Hvad gør jeg, for at få installeret pakken på den nye pc?

Når jeg på den gamle pc går i et af programmerne, trykker filer/konto, kan jeg se hun har en Microsoftkonto med en outlook-mail. Med den kan jeg logge ind på hendes Microsoft-konto på den nye pc. Men jeg kan ikke finde hendes office-pakke noget sted.
Avatar billede mort1 Ekspert
20. december 2019 - 14:24 #1
Hvis Officepakken er registreret hos Microsoft, så må den være der - Er du sikker på, at hun / I ikke har ændret kontoen så der nu er 2 forskellige - Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre at flytte programmet på anden måde end ved at geninstallation.
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. december 2019 - 14:39 #2
#1 Men når det står i programmet, at det er registreret med en (hendes) outlook-mail? Der kan sjfs kun være een konto med den email? Og hvis pakken er flyttet, skulle den nye kontohaver vel fremgå?

Men noget er underligt, for jeg kan ikke finde ordren på kontoen!
Avatar billede Calle5463 Forsker
20. december 2019 - 14:59 #3
Skal jeg af-installere den gamle først, så kontoen kan registrere pakken som ikke-installeret? Hvilken dokumentation har jeg så for ejerskabet?
Avatar billede mort1 Ekspert
20. december 2019 - 15:37 #4
Prøv at hente Office pakken fra Microsofts hjemmeside,, og installer den på den nye pc, så viser det sig om den i forvejen er installeret og aktiveret, i så fald vil der ikke blive spurgt efter aktiveringskode
Hvis alt kikser kan du helt legalt købe en ny Office 2016 eller 2019  på EBay for under 50 Kroner