Avatar billede sigyn Seniormester
21. december 2019 - 11:45 Der er 5 kommentarer

Hvor ændrer man billedopløsningen på galaxy s10 note?

Jeg kan ikke finde, hvor man ændrer i hvilken størrelse man vil tage/lagre sine billeder på min Samsung Galaxy S10 Note. På min S6'er ligger det under kameraindstillinger. Da jeg har købt 10'eren bl.a. pga kameraet, vil jeg jo også gerne tage/gemme billederne i den bedste opløsning, og det synes jeg ikke at den gør.
Jeg kan finde ændringsmuligeder for video, men ikke for foto
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2019 - 15:48 #1
Din bruger vejledning til Samsung Galaxy Note 10 SM-N970FZKDNEE er her
https://www.samsung.com/dk/support/model/SM-N970FZKDNEE/#downloads
- Når du starter kamera, kan du ved at trykke på kameraindstillinger vælge dine billede eller video optagelser resolutioner, eksempel på side 95. Ser du dette ikke, skal du nok swipe ned for at se andre features, gætter jeg på.

Men hvis dette er Samsung Galaxy S10 SM-G973FZKDNEE er det her
https://www.samsung.com/dk/support/model/SM-G973FZKDNEE/#downloads

For samsung generelt support kan du ringe til 707 019 70
De er der døgnet rundt for dig og dine Samsung-produkter.

Bemærk venligst, at hvis du ønsker at bestille service, skal du kunne angive serienummer og modelkode. Uden dette kan de ikke oprette en serviceanmodning
Avatar billede sigyn Seniormester
21. december 2019 - 19:14 #2
Tak for link's, de hjalp kun delvist, jeg har en irriterende fornemmelse af, at jeg ikke rigtigt har nogle valgmuligheder, for at vælge en bedre opløsning, men håber dog at det ikke passer. Jeg kan gemme pro-billeder i RAW, og det er fint. Men jeg bruger ikke altid pro, og så gemmer Noten faktisk i en lavere opløsning, end jeg kan vælge på min S6, og det synes jeg er skuffende.
Ved video kan jeg godt vælge forskellige opløsninger, men jeg tager sjældent video.
Jeg må prøve at ringe til samsung
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. december 2019 - 20:10 #3
Du har også mulighed for at bruge en kamera app - der måske har andre justeringsmuligheder. Har dog ikke en jeg umiddelbartt vil anbefale...
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 12:14 #4
Ud fra teknisk specifikation er det jo hellere ikke særlig meget resolution den vil give om det så er billed eller video når det er kun på 12 MP og 16 MP.

Er man glad for Samsung eller fordi man benytter dem til tredjepart, så er det bedst at se tekniske specifikationer.

Eksempel bedst fra Samsung for billeder og video er disse:
https://www.samsung.com/dk/smartphones/galaxy-note/?19239mp+24mp-
- Men android version er noget kedeligt end hvad andre smartphones tilbyder.

Det som jeg selv ser på mulighed er fra Huawei,
model P20 Pro med android 8.1 på 40MP/20 MP/8 MP
og Mate 20 Pro med android 9 på 40MP/20 MP/8 MP,
de andre som er nyere er P30 Pro med android 9 på 40MP/20 MP/8 MP,
og det andet Mate 30 Pro med android 10 på 40 MP/ 40 MP/ 8 MP

https://consumer.huawei.com/en/phones/mate30-pro/specs/
- Så, det bedste fra Huawei er nok Mate 30 Pro med android 10.

Ved hjælp af Elgiganten kan du udelukke bedst for kamera resolution.
Eksempel her fra 20 MP til 40 MP
https://www.elgiganten.dk/catalog/mobil-gps/dk_mobiltelefoner/mobiltelefoner?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26ContextCategoryUUID%3Dr_KsGQV5iqQAAAFDhNY2st58%26discontinued%3D0%26Kameraopl%25C3%25B8sning%2B%2528megapixels%2529%3D20%2B-%2B24_or_%253E%253D%2B25%26ManufacturerName%3DAsus_or_HUAWEI_or_Honor_or_Motorola_or_Nokia_or_OnePlus_or_Samsung%26online%3D1%26Operativsystem%3DAndroid%26%40Sort.ViewCount%3D1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=dk_mobiltelefoner&CategoryDomainName=store-elgigantenDK-ProductCatalog#filter-sidebar

Held og lykke
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 12:20 #5
Fra ASUS ZenFone Max Pro (ZB602KL)
https://www.asus.com/dk/Phone/ZenFone-Max-Pro-ZB602KL/