Avatar billede per2edb Ekspert
21. december 2019 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access App vist på højopløsnings skærm

Jeg har en Access app der vises fint på en 1910 x 1035 skærm
Hvis jeg skifter til en højere opløsnings skærm feks 3840 x 2160 (Eller bare større end 1910x1035) bliver ALT meget småt
Jeg kan google adskillige løsninger der sætter main vinduet op, men alle
forme og dataark forbliver uændret

Et eksempel gr Google løsning er:
https://access-programmers.co.uk/forums/showthread.php?t=118486
Men det er kun main vinduet der gøres større

Er der nogen der har en løsning ?
Avatar billede terry Ekspert
21. december 2019 - 13:48 #1
Avatar billede martens Guru
21. december 2019 - 16:59 #2
Prøv at navigere til C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16
og find MSACCESS.exe  (32 BIT Office)
Højreklik på filen og klik på fanen Compability
Klik på knappen : Change High DPI Settings

Det er her du skal finde løsningen
Avatar billede per2edb Ekspert
22. december 2019 - 11:47 #3
Tak for begge løsningsforslag

Til martens:
Jeg havde prøvet i indstillinger at sætte Compabilitet men det giver ikke større skalering.
Jeg har alligevel valgt dit forslag og sat flueben i DPI Setting - det skader ikke.
Desværre kan jeg ikke se man kan ændre til f.eks  3840x 2160 så man får appen
vist på ca 3/4 side og ikke et "frimærke"

Til Terry:
Introdutionen til Dazzling skalerings løsning ser 100% rigtig ud men:
Hvad koster det
Har du erfaring med Dazzling

Til Begge:
Jeg har selvfølgelig prøvet øget tilgængelighed og zoomed +/-
Men det blæser hele skærmen op og Appen kører ekstremt langsomt hen over
skærmen.
MS burde indse det er nødvendigt med en zoom mulighed da vi er mange der ændre mellem f.eks laptop og stationær med stor skærm osv
Avatar billede per2edb Ekspert
22. december 2019 - 13:24 #4
Jeg er begyndt på en ny løsning, nemlig at flytte (switch) hele appen fra skærm (Monitor) 1 til 2 dvs fra en 3840x2160 til 1910x1080 i en multi monitor opsætning.

https://social.msdn.microsoft.com/Forums/office/en-US/59de5cba-839f-404b-958e-7f1e5af8d398/snap-access-application-to-specific-monitor-w-vba?forum=accessdev

Siger jeg skal bruge MoveWindow API men findes der ikke en færdig  løsning?
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2019 - 14:49 #5
http://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/controls/components/index.html

The form resize component is just one of the 30 controls you get for $199 (ca. kr. 1400)

I have owned the product but that was some years ago. Theres a trial version you can download http://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/controls/free-trial.htm
Avatar billede terry Ekspert
23. december 2019 - 17:21 #6
I think this is about the closest you will get to a working solution without paying, but it will requires work from you to implement.

http://www.mendipdatasystems.co.uk/automatic-form-resizing-1/4594554784