Avatar billede carlt Seniormester
23. december 2019 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Toshiba- harddiskoptager til TV

TOSHIBA harddiskoptager til TV
DTB305    500GB DC
P/N: HDTB305EK3AA  FAC:F  C

NÅR JEG FORSØGER AT OPTAGE EN UDSENDELSE PÅ OVENNÆVNTE (som ER tilsluttet TV´et!)
SIGER DEN:
"Tænd USB-harddisk - USB harddisken er enten slukket eller ved at starte op (Dette kan tage et par sekunder). Hvis du vil formatere et nyt drev, skal du vælge Ny og trykke på OK."
Når jeg trykker på OK sker følgende på skærmen.
USB-harddisk
Hvis du vil optage eller sætte digitale udsendelser på pause eller installere flere apps, skal du tilslutte en ny harddisk. Du skal bruge mindst 32 GB diskplads for at kunne optage eller sætte en udsendelse på pause eller for at kunne installere apps. 250 GB diskplads anbefales.
USB-harddisken formateres specielt til dette TV. Tilslut USB-harddisken først, vælg Start, og tryk på OK.

Så kan man i højre side vælge mellem        Start nu
                                                Senere
Vælger man "start"  kommer flg.:        Formatér en USB-harddisk
                        Formatering mislykkedes. Ingen harddisk                         fundet.              LUK

Når man går ind i TV-menuen under optagelser vises faktisk nogle tidligere optagelser - så der er jo på en eller anden måde forbindelse!
Men samtidig med at de tidligere optagelser vises, står der i øverste højre hjørne: "USB-harddisk ikke fundet.

Det var en lang forklaring.
Håber den var god nok til at en venlig medborger kan vejlede mig på vejen til igen at kunne bruge optageren!
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2019 - 12:21 #1
Hvis jeg har forstået det korrekt, er det en almindelig ekstern harddisk. Noget tyder på den ikke får strøm nok fra usb stikket i fjernsynet. Kontroller om der findes et stik med ekstra strøm på fjernsynet. Alternativt skal du have en ekstern strømforsyning til harddisken.
Avatar billede carlt Seniormester
23. december 2019 - 12:30 #2
Den har faktisk tidligere virket!
Avatar billede Mikael Ekspert
23. december 2019 - 12:33 #3
MÅSKE er problemet det, at nævnte HD er med USB 3 ??
Uanset at den burde være: "bagudkompatibel med USB 2.0-tilslutninger"

Har lige haft tilsvarende problem med et program.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2019 - 12:09 #4
Hvis du har skiftet tv, så er det forklaringen. Hvert tv koder disken, så den kun passer til det (krav fra Hollywood) - formatér disken.
Avatar billede carlt Seniormester
25. december 2019 - 13:09 #5
Som jeg skrev tidligere, kan jeg ikke formatere disken - med mindre jeg på en eller anden måde kan snyde den, så den tror der er plads nok!?
Avatar billede carlt Seniormester
05. januar 2020 - 17:49 #6
Kommer vist ikke videre, men tak til jer, der forsøgte!