Avatar billede ZeBa Ekspert
26. december 2019 - 23:21 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird vil ikke sende

Jeg vedhæfter en fil på 25o Mb og så bliver det skide program ved at skrive, at der er gået for lang tid og at det ikke kan sende.
Hvad er der galt?
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. december 2019 - 23:29 #1
Starter med at skrive:
Advarsel. Du er i færd med at sende en meddelelse, som fylder 298, hvilket kan risikere at overskride mailserverens tilladte størrelse.
- og senere
Afsendelsen af meddelelsen mislykkede. Kunne ikke sendes fordi forbindelsen til SMTP-serveren asmtp.mail.dk løb ud. Prøv igen.

Har det noget at gøre med, hvilken udbyder, man bruger? Mener ikke at have haft problemet, da jeg havde Stofa. Nu bruger jeg Yousee
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2019 - 23:39 #2
Har du en Gmail, så kunne du evt prøve med den.
Det ser ud til den går i det der hedder "Time out" når den skal sende så stor en fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2019 - 23:41 #3
Hvis du ikke har Gmail og ikke ønsker den, kan du så "pakke" filen med et zip program så den gøres mindre?
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. december 2019 - 23:55 #4
Så store filer bør du ikke vedhæfte - men indsætte en link til noget fildeling- dropbox -one-drive eller lignende.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:02 #5
Brugte før i tiden Filemail, men ved ikke om det stadig er gratis at bruge.
Avatar billede ngr Praktikant
27. december 2019 - 00:03 #6
Jeg har da før kunnet sende så store filer
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:18 #7
Filemail virker stadig https://www.filemail.com/
Har lige overført en 450 mb stor fil mellem to af mine mail adresser :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. december 2019 - 00:18 #8
Det er både et spørgsmål om hvad du kan sende - og især hvad folk kan modtage - hvis du googler max mail size - vil du se masser af begrænsninger ...
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:21 #9
Med Filemail lægges filen op på en server. Her har man 6 dage til at hente den før den automatisk slettes. Både den mail den er sendt fra, og den mail der skal modtage får en besked om filen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. december 2019 - 00:22 #10
Filemail vedhæfter ikke store file - men sender en link til download -
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:24 #11
#10 Sludder. Jeg har lige gjort det jeg beskriver i #7
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:25 #12
#10 Ja ok var lidt for hurtig. Men det er vel også det der ønskes? At få overført en for stor fil som mailprogrammet ikke kan håndtere
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. december 2019 - 00:30 #13
# prøv at kontrollere mailstørrelsen - det du har gjort er det der anbefalees i #4
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:36 #14
#13 Enig. Min mail størrelse er på 20 kb for denne mail
Forslaget Filemail var også blot et tillæg til de forslag du kom med. For nogle er Filemail måske mere overskueligt tænkte jeg. Jeg bruger ikke selv de forslag du kom med, så derfor kom Filemail på banen :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. december 2019 - 00:37 #15
Jeg går ikke ud fra, at diskussionen længere handler om mit spørgsmål
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:47 #16
#15 Ok prøv dette:
Start Thunderbird
Gå i funktioner-indstillinger-vedhæftninger. Indstil til den størrelse du ønsker at vedhæftningen må være, og prøv at sende filen.
Du skal dog være opmærksom på at den der skal modtage i den anden ende sikkert ikke kan modtage den. Derfor mit forslag med Fielmail.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 00:49 #17
Hov glem lige det jeg skrev i #16. Det virker sikkert ikke.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. december 2019 - 01:20 #18
Der er ikke noget, der hedder funktioner-indstillinger
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 08:20 #19
#18 Jo der er. Funktioner står lige ved siden af hjælp i øverste linje.
Men når du går ind i indstillinger og videre til fanen vedhæftede filer, skal du tilføje en fil tjeneste der skal overføre filer der er større end 5 mb.
Det ender næsten så ud i samme fremgangsmåde som jeg har vist med Filemail.
Thunderbird kan ikke sende så stor en fil uden den skal bruge en fil tjeneste.
Jeg har ikke testet hvordan det virker med denne fil tjeneste i Thunderbird, men billedet du kommer frem til ser sådan ud hvor du kan tilføje tjeneste:
https://ibb.co/kHxnZgP
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2019 - 13:05 #20
Mere læsestof om Filelink som Mozilla bruger:
https://support.mozilla.org/da/kb/filelink-til-store-vedhaeftede-filer