Avatar billede Marc F. Mester
30. december 2019 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Online-player f. eks. Youtube virker ikke mere -- alle online-player pludselig grønt

Hej alle sammen og godt nytår :)

vil lige kigge en film på Youtube, men afspilleren var pludselig grønt.
Jeg  benyttete browseren Internet Explorer, og så prøvede jeg bagefter forskellige f. eks.  Edge, Chrome, men alt det samme. Ja, og selv de såkaldte gif animationer bliver kun vist i grøn "firkant"
Og i Firefox er alt forlangsomt.
Hvad er der galt?
Nogen som kan hjælpe mig?

På forhånd tak
Avatar billede bvirk Guru
30. december 2019 - 20:46 #1
https://youtube-dl.org/
Har jeg haft glæde af, det er et python script der downloader en youtube movie vha en youtube adresse - det der i browser link kontekst menu optræder som 'copy link location'
altså en mp4 fil til lokal afspilning.
Det er på linux jeg har anvendt det. Uvist om jeg var for doven til at læse hele dokumentationen, lavede jeg et script der gjorde det nemmere - hvis ikke der kan findes en 640x360 movie, fremkommer en liste med alle formater hvoraf et så skal vælges som parameter til kald af scriptet igen.

#!/bin/bash
ytlink=`xclip -o`
ytlink=${ytlink%%&*}
if [ "$#" -gt 0 ]; then
    chosenFormat="-f $1"
else
    youtubeDlTmpFile=/tmp/youtube-dl-F-responce
    echo getting video mode for $ytlink
    youtube-dl -F $ytlink >$youtubeDlTmpFile
    chosenFormat="-f `tail -n +5 $youtubeDlTmpFile|grep 640x360 |tail -n 1|sed 's/ .*//'`"
fi
execMP="--exec mplayer"
cd /home/bvirk/Downloads/multimedia/video/
#echo chosen format: $chosenFormat has length ${#chosenFormat}
if [ "${#chosenFormat}" -lt 4 ]; then
    cat  $youtubeDlTmpFile
else
    youtube-dl --restrict-filenames  $execMP $chosenFormat $ytlink
fi
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2019 - 07:31 #2
Prøv med at opdatere grafik kort.
Prøv med at deaktivere Hardware Acceleration ved IE / Chrome / Firefox.
Prøv at opdatere Chrome / Firefox.

IE er ikke længere understøttet generelt.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2019 - 13:54 #3
Jeg bruger  Video Downloader Ultimate PRO. Den er på tilbud til 224 Kr. og er, efter min mening,  alle pengene værd. Jeg bruger den samme licens på 3 computere.
https://www.nero.com/eng/products/video-downloader-ultimate/?vlang=dk
Avatar billede Marc F. Mester
07. januar 2020 - 16:53 #4
Hej alle sammen :-) Det virker fint igen!!
Mange tak og godt nytår til jer alle!!! :) :)