Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
02. januar 2020 - 20:41 Der er 9 kommentarer

Hjælp til lydkort mm

Goddag alle!
Jeg skriver her i håb om at i kan hjælpe mig lidt. Siden jeg byggede min pc har der været en form for static når jeg bruger hovedtelefoner. Desuden har jeg ikke kunne bruge mikrofon (skype) uden et lydkort.
Jeg har derfor tænkt mig at købe et lydkort.
Dog er dette et felt jeg ved meget lidt om. Mit build er således:

Operating System        Microsoft Windows 10 Home (64-bit)
    Memory                8 GB DDR4
    Processor            Intel(R) Core(TM) i7-6700 CPU @ 3.40GHz
    Motherboard            ASUSTeK COMPUTER INC. - Z170-A
    Video Cards            NVIDIA GeForce GTX 1070
    Monitors                    Asus Predator Z35
    Hard Disk            Crucial_CT525MX300 SSD1 (525.0 GB) + 1TB HDD

Så: er der nogen der måske kan hjælpe med at foreslå et lydkort der passer til dette? Helst ikke et der er alt for dyrt. (budget er maks 600).
(Side note: Ville i anbefale et jeg skaffer mig lidt mere RAM nu hvor jeg er i gang? Skal bruge PC'en til gaming.)
På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2020 - 21:50 #1
Har du tjekket op på din driver til lyd?
Avatar billede puren Ekspert
02. januar 2020 - 22:30 #2
dit problem er lige så meget i dit headset, så jeg havde nok købt et nyt headset i stedet noget a la logitech 935

og ja find en stang ram mere og husk nu på det skal være en magen til den som sidder i din computer
Avatar billede puren Ekspert
02. januar 2020 - 22:31 #3
220661 >> det er jo ikke et driver problem
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
03. januar 2020 - 00:29 #4
Hej alle!
Alle drivere er fuldt opdaterede.
Det gælder med alle headsets, så det er ikke der problemet ligger, men tak alligevel!
Jeg vil alligevel få brug for et lydkort hvis jeg skla bruge mikrofonen (eller, det er i hvert fald hvad Skype siger), så jeg ville bare høre om det var noget der var værd at spendere meget på, eller kan man nøjes med en af de billigere modeller? Har indtil videre overvejet noget ASUS, siden meget af computeren er ASUS.
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2020 - 14:02 #5
logitech g935 har sit eget lydkort med
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2020 - 17:50 #7
"Static" i hovedtelefoner kan skyldes mange ting. Prøv at læse linket herunder:

https://www.drivethelife.com/windows-10/fix-static-sound-headphones-windows-10.html

Du skriver også: "Desuden har jeg ikke kunne bruge mikrofon (skype) uden et lydkort." Dit bundkort har indbygget lydchip, Realtek® ALC892 8-kanalers HD audio, og gennem det kan du tilslutte din mikrofon, også til Skype.

Du behøver ikke et eksternt lydkort, du skal bare finde ud af, hvor i opsætningen af din lyd, problemet ligger. Hvilken hovedtelefon har du?
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
12. januar 2020 - 20:52 #8
Hej igen alle! Tusind tak for svar, og beklager jeg har været så længe om at vende tilbage,
#7: jeg har prøvet de trin der står i artiklen nu, fra den ene ende til den anden. Problemet er der stadig. Desuden er der også relativt dårlig lydkvalitet i headsettet når jeg hører med dette (udover static), og i sound settings bliver det ikke indlæst som headset, blot som "højttalere".
Lige nu tester jeg med et par "Sennheiser momentum" hovedtelefoner. Tilslutter jeg dem til min mobil er lydkvaliteten væsentligt bedre, og der er ingen static.
Jeg ejer desværre ikke nogen USB-hovedtelefoner jeg kan teste med.
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
12. januar 2020 - 21:15 #9
ups- havde slet ikke tænkt over at de her hovedtelefoner er et jack med både mic og mikrofon (https://www.quora.com/How-do-I-use-both-headphone-speaker-and-mic-in-one-port) og at mikrofonen og headsettet så ikke kan bruges i samme port uden det rigtige stik (jeg har separate audio og mic stik).

Kunne dette være grunden til static?