Avatar billede Mads Juniormester
03. januar 2020 - 21:33 Der er 2 kommentarer

Forbredelse?

Hey!

Jeg har planlagt at tage uddannelsen DataTeknikker, men der går nogle år endnu før jeg starter på udannelsen.

Så tænkte lidt at jeg kunne forbrede mig lidt i mellemtiden, har sindsyg meget tid ved siden af.
Jeg har lært indtil videre:
Opsætning af netværk (Virksomhed og Privatbrug)
Opsætning af hjemmeside, plus mail og dns.
Opsætning af diverse systemer (CentOS, Windows (xp,7,8,10 og pro versionerne af dem, Ubuntu og nogle andre jeg ik lige kan huske)
Har nuværende hjemmeside: https://playfirst.online

Noget jeg ikke har lært er opsætning af serverrack's men det er til den lidt dyre ende som jeg ikke lige har råd til. Så indtil videre er det hele cloud basseret.

Er der noget som kunne være godt at lære? Hvis ja, nævn dem da endelig! :)
Avatar billede zagger Juniormester
04. januar 2020 - 09:22 #1
Jeg har lige afsluttet Datatekniker (Infrastruktur) og som uddannelsen ser ud pt. kan du med fordel kigge på:
Virtualisering (VMware/Hyper-V), Cluster, Windows Server, Domain Controller/Active Directory, Linux, Backup (Veeam/Symantec), Programmering (grundlæggende kendskab). Og så kommer du til at terpe Cisco switching and routing til du brækker dig.

Men teknologien udvikler sig jo hele tiden og om et par år tror jeg Cloudløsninger vil være på skemaet også. Så Azure ville være et godt bud.
Avatar billede Mads Juniormester
13. januar 2020 - 08:35 #2
Ja okay, så er jeg vist godt på vej :P
#1

Tak for svaret, sry for denne lange svartid, fik ikke en mail så regnede ik med der var svaret :P