Avatar billede Hr What Praktikant
10. januar 2020 - 16:40 Der er 1 kommentar

Overvågning af ens opkobling

Hej Allesammen
Håber i kan hjælpe mig lidt her, lige kort intro. Bor på landet hvor fiberen ikke er kommet ud og TDC hersker med deres gamle tlf linjer. Jeg har 2 forbindelser i huset en stabil men langsom, og en hurtigere men ustabil forbindelse.

Den stabile er TDC forbindelse det de kalder en flex linje altså 5/5mb men den kommer ikke meget over 3/0,8

Den hurtigere er 75/75, men er en "line of sight" opbokling som skyder igennem 2 områder med træer. levere fint, men falder desværre ud engang imellem. Men er fint til TV og arbejde. Men gaming er det helt fortabt.

Har efterhånden lært at leve med det, men jeg bruger den langsomme linje til at spille over. Og det fungere fint, men her på det sidste er det begyndt at svinge meget i ping. Og jeg tror jeg har nogle baggrund systemer som måske opdatere osv. Og med den langsomme forbindelse, kan i hurtigt regne ud at det der ikke plads til. Men jeg kan ikke finde ud af hvilke systemer det skal være. Jeg har Steam og X-box Live til at starte op. Men det er ikke dem der opdatere.
Jeg mangler et simpelt program der kan hjælpe mig med at aflæse hvor der bruges data henne og hvad det bruges til. det skal være noget på min PC da alt andet er som tablet osv. er sat over på den hurtige forbindelse.

Nogle gode råd?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2020 - 21:12 #1
din 75/75 er via mobilnettet - "line of sight" betyder, at den skal kunne 'se' antenne, og det kniber specielt de 7-8 mdr med blade på træer osv.
Du vil muligvis kunne få din ene 5/5 fastnet linje dubleret - og droppe mobil-linjen i abonnement. TDC kalder det Vplus, andre Pairbonding
slå evt din adresse op på https://tjekditnet.dk/ og se, hvilke udbydere, der kan levere noget, som TDC ikke gider.