Avatar billede BennyDahl Juniormester
11. januar 2020 - 10:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netværksadgang

Jeg har oprettet et netværk i win10 for at overflytte data til en ny PC. Begge har win 10.
På den nye PC kan jeg se de mapper, som jeg har givet tilladelser (alle) til på den gamle PC, men får fejlen "Der kan ikke opnås adgang til ....".
Jeg har søgt og prøvet alverdens indstillinger (synes jeg selv).
Printerforbindelsen via gl. PC virker. Den gl. PC er kablet til printeren.

Håber  nogen kan hjælpe.
Avatar billede densortehingst Seniormester
11. januar 2020 - 11:12 #1
Det lugter lidt af manglende admin rettigheder :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 11:18 #2
Er computerne bærbare computere eller stationære?
Hvad er planen med den gamle pc når data er flyttet?
Hvis den skal på lossepladsen kunne du jo købe et kabinet og evt bruge den gamle disk som ekstern disk, og den vej få flyttet data.
Med Windows 10 blev hjemmegruppe jo droppet. Før i tiden da XP og Win 7 var de foretrukne systemer var det langt nemmere at dele filer mellem computere. Jeg bruger eksterne medier til at flytte data.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 11:19 #3
Hold da op hvor eksperten er sløv med at opdatere siderne.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 11:22 #4
Med sådan en https://www.avxperten.dk/harddisk-dock/harddisk-dock-usb-b-2-3-5tm.asp?gclid=EAIaIQobChMIzNSEr6n75gIVjk0YCh2CtQwcEAkYASABEgK0kvD_BwE kan du overføre data til ny pc.
Når data er flyttet skal du muligvis overtage ejerskabet af filerne før du kan bruge dem på den nye pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2020 - 11:35 #5
Kan Du se den og tilgå den  under  Netværk?
https://ibb.co/8MF1Dgj
Ellers gå i kontrolpanel  (Enheder og printere)  og Tilføj en Enhed!
https://ibb.co/nsyXdQw
Avatar billede BennyDahl Juniormester
11. januar 2020 - 12:16 #6
Tak for alle de hurtige svar.
Det er to stationære og den gamle skal renses og genbruges.
Problemet er ikke at flytte dataene. Jeg har både usbstick, kort og ekstern drev.
Gl. computer og de tilladte mapper er synlige under Netværk på den nye pc.
Problemet er at få adgang til mapperne på den gl. pc. Det må være noget med tilladelser, og jeg synes, jeg har tilladt alt.
Jeg vil simpelthen gerne have netværket til at virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 12:19 #7
I en stationær er det jo nemt at koble disken midlertidigt på og flytte data. Den sættes blot på en af de ledige sata porte og et strømkabel fra forsyningen.
Men hvis du insisterer på netværket  så held og lykke :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. januar 2020 - 12:22 #8
Avatar billede poko1 Ekspert
11. januar 2020 - 12:37 #9
Jeg har i kontrolpanelet under brugere tildelt mig fulde rettigheder på alle mine Pc'er
det eneste jeg skal foretage mig er at logge på
https://ibb.co/RQBdFGX