Avatar billede swamboo Seniormester
11. januar 2020 - 17:30 Der er 5 kommentarer

Åbner PDF ark - men...

Jeg bruger en excel kode til at åbne pdf-ark i acrobat reader.

Jeg kunne VILDT godt tænke mig at vinduet ikke altid åbner i maximeret vindue, men i halv rude eller lignende.

Er det muligt?

Undskyld jeg kaster spørgsmålet her - ved ikke hvor det hører hjemme... :-)
Avatar billede perwolf Forsker
11. januar 2020 - 19:14 #1
En nem løsning er, at du trækker vinduet til højre eller venstre kant på skærmen, hvorved vinduet fylder nøjagtig det halve af skærmen.
Avatar billede falster Ekspert
11. januar 2020 - 22:03 #2
Jeg bruger en excel kode til at åbne pdf-ark i acrobat reader.

Beskriv/vis lige den omtalte kode.
Avatar billede swamboo Seniormester
11. januar 2020 - 23:36 #3
Sådan åbnes PDF arket.
Og ja, jeg ved man kan trække i det, men når det er 100 ark, bliver det trækkeri lidt bøvlet i længden :-)

Adresse = ThisWorkbook.Path & "\S-21-D\Gr." & Arr(X, 1) & "\" & Arr(X, 3) & "_" & Arr(X, 4) & ".pdf"

ThisWorkbook.FollowHyperlink Adresse
Avatar billede falster Ekspert
12. januar 2020 - 00:53 #4
Så vidt jeg kan se tager "FollowHyperlink" ikke en parameter, der sætter vinduesstørrelsen.

Muligvis kan andre give en stump VBA, der gør.

Hvis det kun er på din egen maskine, kan du måske blot sætte readeren til at åbne i den størrelse, som du ønsker.
Avatar billede Juul Forsker
12. januar 2020 - 10:05 #5
Koden du laver har ikke noget med pdf readeren at gøre, så det er svært for mig at se at du skulle kunne gøre noget som helst som "50%" eller lign i den

Måske der ligger en standard indstilling i Adobe der gør at du altid åbner i "tilpas vindue" eller 50%..