Avatar billede solskinsdag Juniormester
13. januar 2020 - 08:22 Der er 8 kommentarer

"...blev ikke fundet i DLL-biblioteket KERNE32.dll."

Hej

Hvordan finder jeg ud af at løse dette:

"Procedureindgangspunktet RemoveDIIDirectory blev ikke fundet i DLL-biblioteket KERNE32.dll"

jeg bruger Windows 7
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2020 - 08:48 #1
Hvis ovenstående er skrevet rigtigt af, skal du have gang i en virusscanner - for så har du virus. Windows har ikke nogen dll komponent der hedder kerne32.dll.

Men der er til gengæld et kernekomponent ved navn kernel32.dll

Fejler den, vil du som oftest kunne reparere windows med kommandoen:

sfc /scannow

Den startes fra en kommandoprompt, der kører "elevated" - d.v.s. med administratorrettigheder.

Virker det ikke, skal du lægge hovedet i blød - hvornår opstod problemet? - hvad lavede du lige før problemet opstod? o.s.v.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2020 - 09:00 #2
Prøv i stedet at søge efter Kernel32.dll
https://ibb.co/Lzp7Z6D
Avatar billede solskinsdag Juniormester
13. januar 2020 - 12:00 #3
Ovenstående er så, ikke skrevet rigtig og tak for at du gør opmærksom på det.
Det er KERNEL32.dll.

Kan godt komme på kommandoprompt. Men, hvordan som adm.
Jeg kan vist ikke bare skrive administrator i Prompten
Avatar billede solskinsdag Juniormester
13. januar 2020 - 12:02 #4
Poko1

forstår ikke helt hvad jeg skal på det link
Avatar billede poko1 Ekspert
13. januar 2020 - 12:33 #5
Du skal såmænd ikke noget det var blot for at vise at du skrev forkert
Og Eksperten er jo ikke så hurtig med at opdatere mere så da jeg lagde mit svar var der kun dette
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2020 - 12:46 #6
Fejlen opstår formentligt i forbindelse med brug af et bestemt program. Hvilket?

Og hvad forsøger du at gøre med det program, lige før fejlen opstår?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2020 - 12:53 #7
I windows 7 trykker du på startknappen. I søgefeltet forneden skriver du cmd, og når den dukker op i søgelisten, højreklikker du og vælger "kør som administrator".
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2020 - 16:12 #8
Windows 7 har jo en systemgendannelse der normalt kører, så er problemet sket her for nylig kunne man prøve at rulle tilbage til da det virkede.
Gå i søg og skriv cmd.
Start kommandoprompt som administrator.
Skriv rstrui når prompten er oppe og tryk enter.
Systemgendannelse starter forhåbentligt.
Vælg en dato hvor tingene virkede og rul tilbage til denne dato.