Avatar billede Frederikke Novice
15. januar 2020 - 19:08 Der er 10 kommentarer

Rulning i Outlook App

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg har Outlook som App til min windows 10 computer. Der er kommet nogle små pile, når jeg er i kalender visning og de er rigtig irriterende, da rulning på siden ikke kører så 'smooth'. Når jeg holder over dem kommer følgende tekst frem "klik for at få vist flere aftaler".
Er der nogle, der ved, hvordan disse bliver slået fra?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. januar 2020 - 22:39 #1
Øhm - slet de aftaler, der pt. ikke er synlige i dit view? ;-)

Spøg til side, hvad kører du af opløsning på din skærm?
Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan genskabe problemet her.
Avatar billede Frederikke Novice
17. januar 2020 - 15:09 #2
CRKrogh - Det ved jeg ikke :D Hvordan kan jeg finde det? Jeg ville gerne vedhæfte et billede, men det er ikke muligt...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2020 - 17:27 #3
Nej, er er Eksperten lidt udfordet.
Men kører du Win10 kan du højreklikke ude på Skrivebordet, vælge [Skærmindstillinger] og ca. midt i den oversigt der åbnes, er der et felt [Skærmopløsning].
Avatar billede Frederikke Novice
20. januar 2020 - 12:34 #4
Jeg har 1920x1080 - som er det der anbefales. Det står i hvert fald i parentes efter :D
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2020 - 21:19 #5
Prøv at se, hvad der er slået til/fra her:

Tryk på [Start] og skriv "avancerede systemindstillinger" i søgefeltet og tryk [Enter]
På fanen [Avanceret] kigger du på [Ydeevne] og vælger [Instillinger...]
På fanen [Visuelle effekter], tjek om [Brug jævn rulning til lister] er vinklet af?

Du bliver nok ikke fri for at rulle op og ned i Kalender-view, da den ikke skalerer din timeskala ude til venstre - den viser reelt bare, hvad der er plads til, og så må man rulle sig til det, der ligger før/efter det, der kan ses.
Avatar billede Frederikke Novice
22. januar 2020 - 17:23 #6
Der er sat hak ud fra 'Brug jævn rulning til lister'.
Det er egentlig kun i Outlook kalenderen (app), at de små pile kommer frem. Det er lidt underligt.... Og ikke mindst irriterende
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2020 - 20:12 #7
Jo, men som jeg skrev ovenfor, så er GRUNDEN til at de små pile er der, at du ikke kan justere på det interval ude til venstre på din timeskala - den viser reelt bare, hvad der er plads til, og så må man rulle sig til de aftaler, der ligger udenfor den periode, der kan ses.
Avatar billede Frederikke Novice
24. januar 2020 - 12:47 #8
Det gør ikke noget at jeg skal rulle ned for at se de resterende aftaler, der er. Men pilene har ikke altid været der, så derfor undrer det mig, at de er kommet pludseligt.

Men du tror ikke det er noget man kan slå fra? De chikanerer nemlig rulningen, så det ikke er så flydende, som det normalt er :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. januar 2020 - 15:57 #9
Det ville undre mig, om de kunne slås fra eller fjernes - så vil du jo miste muligheden for at se, at der er noget over/under horisonten, og på den måde misse aftaler.
Avatar billede Frederikke Novice
27. januar 2020 - 12:55 #10
Jeg har bare ikke oplevet pilene på kalenderen før. De er ud fra hver dag i både bunden og toppen.