Avatar billede Nederb Juniormester
16. januar 2020 - 19:43 Der er 7 kommentarer

VLC Player og Blue Ray

Hvordan får man VLC Player til at afspille Blue Ray diske?

Jeg har læst flere steder man skal installere et codec for det virker men jeg kan ikke finde det
Avatar billede milter Ekspert
16. januar 2020 - 20:02 #1
Avatar billede Nederb Juniormester
18. januar 2020 - 19:22 #2
Det virker desværre ikke hos mig
Jeg har prøvet forskellige metoder med de samme filer uden held

BTY OS er:  Windows 10 Pro 64 bit
Avatar billede milter Ekspert
18. januar 2020 - 20:37 #3
Hvilken version af VLC har du?
Avatar billede Nederb Juniormester
20. januar 2020 - 17:48 #4
Version 3.0.8

Fejl:
Blu-ray-fejl:
Mangler en AACS-opsætningsfil!
Input kan ikke åbnes:
VLC kan ikke åbne MRL 'bluray:///F:\'. Tjek loggen for detaljer.
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 18:00 #5
I mit link i indlæg #1 står der følgende:

”VLC doesn't offer direct support for Blu-ray disc, but the 2.0 and later version of VLC support Blu-ray media playback with some extra operations”

Har du gjort som beskrevet i mit link i #1, Step 2, 3, 4 og 5? Læs fra:

Step 2. Go to https://vlc-bluray.whoknowsmy.name/ to download the keys database and AACS dynamic library...
Avatar billede milter Ekspert
20. januar 2020 - 18:17 #6
Ellers kan du måske kigge på linket herunder for at finde andre måde at afspille Blu-rayskiver på:

https://www.windowscentral.com/how-watch-blu-ray-discs-windows-10
Avatar billede Nederb Juniormester
09. februar 2020 - 13:13 #7
Nu har jeg prøvet forskelligt og tjekker flere sider med vejledninger
Og er kommet så langt at der er en ny fejl:
bibliotek til BD+-afkodningBlu-ray-fejl:
Denne Blu-ray-disk kræver et bibliotek til BD+-afkodning, og dit system har det ikke.
Input kan ikke åbnes:
VLC kan ikke åbne MRL 'bluray:///F:\'. Tjek loggen for detaljer.