Avatar billede Peter Guru
17. januar 2020 - 23:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Firefox start op

Hej

Er der nogen der ved hvorfor Firefox starter op i halv størrelse og skal maksimeres inden brug? Pc er spritnyt og nyinstalleret.

Peter
Avatar billede kurtba Ekspert
18. januar 2020 - 00:16 #1
Prøv at højreklikke på genvejen til Firefox. Vælg egenskaber. Fanen genvej. Prøv at se hvad der står ved kør. Hos mig står den til normal, og den starter i fuldt vindue. Hvis din ikke står til det så prøv normal eller maximeret. Husk Anvend før du trykker på Ok.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 08:39 #2
Avatar billede Peter Guru
18. januar 2020 - 09:09 #3
I genvejen står normal og når jeg ændrer den maksimeret er der ingen ændring. Jeg har en desktop Pc og en laptop som længe har brugt Firefox, men pludselig en startede programmet op i halv skærm på begge Pc'er. Som om der var kommet en opdatering - jeg mistænker altid MS når der sker noget sært. Klikker jeg på selve exe filen er resultatet det samme. Jeg skal ha' udskiftet min gamle desktop Pc og er ved at klargøre en ny med en helt frisk Windows installation (ver. 1903 build 18362.592) og her opføre Firefox sig på samme måde.

Jeg har endnu ikke prøvet Windows Maximiser endnu.

Peter
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 09:23 #4
Helt ærligt når du laver en ny Windows opsætning skulle du vælge Version 1909
I øvrigt så kommer der en ny version 2003 omkring Marts April 2020.
HENT 1909
https://ie-new-window-maximizer.software.informer.com/download/
Avatar billede poko1 Ekspert
18. januar 2020 - 09:25 #5
Avatar billede kurtba Ekspert
18. januar 2020 - 22:05 #6
Mit sidste bud ville så være at afinstallere Firefox. Herefter rense registreringsdatabasen med Ccleaner, således at man får fjernet alle oplysninger om programmet. Genstarte pc.en og så prøve at installere Firefox igen.
Avatar billede Peter Guru
21. januar 2020 - 16:26 #7
Jeg har været i AppData og har i Local, LocalLow og i Roaming slettet alt vedrørende Firefox efter en afinstallation, Ccleaner, boot og geninstallation. Så virkede Firefox også efter min Passwordmanager (Bitdefender) og adblocker var installeret.

Herefter var det ikke muligt at indlæse billeder i HTML mails i Outlook 2019 (ikke 365) og jeg ved godt hvordan Outlook skal indstilles for at ville indlæse billeder og MS kunne ikke hjælpe mig.

Så røg Officepakken af, Ccleaner kørt, maskinen booted og Officepakken reinstalleret uden held.

Det førte til nulstilling af Pc'en og installering af alt igen og et minimum af extensions installeret i Firefox. Pt. virker alt normalt.

Man bliver stædig!

Peter
Avatar billede kurtba Ekspert
21. januar 2020 - 21:48 #8
For flere år siden installerede jeg adblocker. Det var absolut ingen succes. Den blokerede både når den skulle, og når den ikke skulle, og jeg fik de mest mærkelige problemer forskellige steder. Kan desværre ikke længere huske præcis hvilke problemer det var, men besluttede at adblocker aldrig mere skulle være en del af mit liv.
Men mange har jo åbenbart stor glæde af den.
Avatar billede Peter Guru
22. januar 2020 - 10:35 #9
Kan du huske om det var uBlock Origin? Den har jeg haft på i flere år med godt resultat, men den er der ikke mere. Jeg tør ikke engang logge på Firefox - så kommer hele skidtet jo.

Peter
Avatar billede kurtba Ekspert
22. januar 2020 - 23:12 #10
Det var ikke uBlock origin. Den hed noget med Adblock eller Adblocker.
Avatar billede Peter Guru
24. januar 2020 - 17:03 #11
Jeg håber bare at det holder nu.
Avatar billede Peter Guru
29. januar 2020 - 13:37 #12
Så er der kommet opdateringer fra MS og nu kører Firefox i halv skærm igen. Jeg tror det er Firefox killere de sender efter min Pc!