Avatar billede Mikael Ekspert
19. januar 2020 - 10:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Virtualization (VT-x) in Bios Windows 10 |

I forbindelse med installation/brug af "VMware Workstation" er det i reglen nødvendigt at gå i bios, og vælge "enable Virtualization (VT-x).

Som "standard" står de fleste bios indstillet til "Disabled". Altså slået fra.

Spørgsmålet er så hvorfor (fx. HP bios) anbefaler "Disabled" som udgangspunkt ?.
Giver "enable Virtualization" nogen ulemper/problemer ??

Se: https://imgur.com/EywlaES
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2020 - 10:26 #1
Godt spørgsmål - jeg ved det ikke selv, men det åbenlyse på nettet er her: https://serverfault.com/questions/390012/why-do-systems-generally-disable-virtualization-by-default-in-bios-settings

...Altså at det er en teoretisk sikkerhedsbrist, og derfor slået fra pr. default.
Avatar billede Mikael Ekspert
19. januar 2020 - 11:03 #2
#1 Takker.. Det gav lidt "opklarende" (Eller noget som ligner) ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 13:22 #3
Hvis du har en Pc der har og kører UEFI Behøver du ikke at  Enable
https://ibb.co/DWHxFyQ
Avatar billede poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 13:31 #4
Desværre kan man ikke rette sine indlæg!
https://ibb.co/34kkYbn
Avatar billede Mikael Ekspert
19. januar 2020 - 13:44 #5
#4  Det er muligt/sandsynligt..

Men indtil nu har "VMware Workstation" krævet Enable på 5 forskellige computere, af forskellig fabrikat. ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. januar 2020 - 14:18 #6
Kører de UEFI Jeg skal i hvert fald ikke slå den til når jeg installerer på min ASUS med UEFI.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. januar 2020 - 15:35 #7
Jeg kender personligt ingen sammenhæng mellem UEFI og virtualiserings indstillingerne... - de maskiner jeg har skulle slå virtualisering til, har alle også været disablet, selv om de med garanti har kørt UEFI... - men der har ingen ASUS været imellem, så det kan ske det er ASUS specifikt...
Avatar billede Mikael Ekspert
20. januar 2020 - 12:42 #8
#6 og #7. Sandsynligvis har Poko1 ret i #6.

Sidder også med en ASUS bærbar med Win 10 64 bit. (UEFI) og Intel processor.

På den var/er VT slået til som "standard"