Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 01:16 Der er 109 kommentarer og
1 løsning

Firefox: Vis bogmærkelinien

Har lige installeret FF, men noget så simpelt som at få vist bogmærkelinien kan man ikke få hjælp til. Windows 10
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 02:03 #1
Det er bogmærker, som jeg har importeret fra Google Chrome
Avatar billede falster Ekspert
20. januar 2020 - 10:16 #2
Menuen øverst til høje, klik på "Tilpas". Helt forneden i rulleliste "Værktøjslinjer".

Efter bogmærkelinjen er tjekket af, kan den i øvrigt tilpasses i dette faneblad.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 14:47 #3
de er tjekket af begge to
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 15:52 #4
Højreklik i top af Firefox og afkryds bogmærkelinje som jeg har her:
https://ibb.co/FmhDW3f
Ser det sådan ud hos dig?
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 18:09 #5
Nej, det ser sådan ud
https://ibb.co/8s9jDBT
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 18:12 #6
# 5 Jeg bruger ikke tilpas metoden. Jeg højreklikker blot på øverste linje hvor der står Filer-Rediger-Vis o.s.v. og så folder boksen ud.
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 18:57 #7
Der er ikke noget, der folder sig ud her
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 18:59 #8
Hvis jeg klikker Bogmærker -->  Bogmærkelinie --> Fra Google Chrome, så åbner der sig en lang lodret liste, men det er ikke det, jeg har brug for
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 20:35 #9
#8 Nej du ønsker det samme som jeg har i min Firefox. Du kan se bogmærkelinjen med ikonerne i det billede jeg har lagt. Hvorfor der ikke folder sig en menu frem kan jeg ikke forklare? Hvilken version Firefox kører du?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 20:36 #10
Min her er 72.0.1. Du kan se det under Hjælp-Om Firefox
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 20:37 #11
72.0.2
Avatar billede falster Ekspert
20. januar 2020 - 22:42 #12
Prøv "Gendan standarder" - nederst til højre i dit skærmdump.

Luk og genstart FF.

Sæt så visningen igen, som beskrevet ovenfor.

(Ad. #7: Hvad hvis du højreklikker oppe til højre ved siden af "startside-huset"?)
Avatar billede ZeBa Ekspert
20. januar 2020 - 23:05 #13
Den ser sådan her ud nu, men som des ses viser den ikke de bogmærker, som jeg har importeret fra Chrome
https://ibb.co/Jj6cGfM
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2020 - 10:13 #14
Nu er menu- og bogmærkelinjen på plads. Med en mappe "Fra Google Chrome" med Google-bogmærker.

Det er (vist) så langt, du kan komme med importfunktionen:

https://support.mozilla.org/en-US/kb/import-bookmarks-google-chrome

Hvis (de) enkelte Google-bogmærker skal ud på bogmærkelinjen kan "Bogmærker" åbnes gennem "bogreolknappen" øverst til højere. I "Bogmærker" anvendes Ctrl+Shift+B ("Vis alle bogmærker").

Herinde kan copy/pastes eller cut/pastes fra mappen "Fra Google Chrome" til "Bogmærkelinjen" (symbol - firkant med stjerne).
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 10:24 #15
Eller klik på  mappen "Fra Google Chrome" -->
Træk og slip bogmærker oppe på bogmærkelinjen.
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2020 - 10:33 #16
#15: Nemlig. Det er lettere :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:05 #17
Hvor er mappen "Fra Google Chrome"?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:07 #18
Hvis det er den, jeg tænker på, så spørger den, om jeg vil åbne alle 88
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 14:27 #19
Mappen "Fra Google Chrome" der ligger på din bogmærkelinje, lige til højre for "I gang med Firefox", når du klikker på den, kommer der så ikke en liste; med dine importerede bogmærker fra Google Chrome? (Øverst en mappe med alle importerede bogmærker)
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:41 #20
Jo, men jeg kan ikke trække og slippe fra den. Hvis jeg rører ved et af bogmærkerne, åbner den bare den pågældende side.
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 14:45 #21
Så har du klikket på den!
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:48 #22
Ja, hvad skal jeg ellers gøre?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 14:50 #23
Holde knappen nede, træk og slip.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:52 #24
Hvad er det for en knap jeg skal holde nede?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 14:53 #25
Venstre muse knap.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 14:55 #26
Hvis jeg holder den nede, så åbner den den pågældende side
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 15:01 #27
Nu forstår jeg. Det vil sige, at jeg skal flytte eet af gangen og derpå klikke "fastgør". Kunne det virkelig ikke gøres nemmere?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 15:05 #28
Det skulle ikke være nødvendigt at vælge fasgør?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 15:07 #29
Ellers fylder det alt for meget. Men kan det virkelig passe, at man ikke kan redigere det enkelte bogmærke?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 15:08 #30
Så mange har du vel heller ikke på farvoritlinjen!
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 15:14 #31
Nej, det kan ikke passe 😉
Højre klik --> Egenskaber.
Ret navn.
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2020 - 15:15 #32
Med metoden i #14 kan du holde Ctrl nede medens du vælger (venstreklik) et eller flere og derefter trække dem (altså mange/flere på en gang) over på "Bogmærkelinjen".

(Hvis du vil redigere, f.eks. forkorte navne, skal du blot højreklikke på dem og vælge egenskaber.)
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 17:31 #33
#30: Jo
#31: Der kommer ikke noget, der hedder egenskaber
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 17:32 #34
#32: Den markerer kun den første, når jeg holder ctrl nede
Avatar billede falster Ekspert
21. januar 2020 - 17:52 #36
#32: Er du inde i "Bogreolen" øverst til højre, menupunkt med stjerne "Bogmærker", "Vis alle bogmærker" (Ctrl+Skift+B)?

Der skulle det første du klikker på gerne blive blåt og det bliver de næste også, når du holder Ctrl nede, samtidig med, at du venstreklikker på dem.

I al fordragelighed deler jeg Mortens bemærkning om, hvor mange bogmærker du mon vil have i linjen :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 17:54 #37
Så forstår jeg. Men vil det sige, at man skal ind et helt andet sted for at ændre egenskaber og man ikke kan gøre det direkte på bogmærkelinien?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 17:58 #38
Som man kan se på mit foto, er jeg en gammel herre. Da jeg var ung, havde vi tre slags programmer: Kommercielle, dem man kunne give et bidrag og freeware, som var helt og aldeles gratis.
De to sidste var LANGT bedre end de kommercielle, nemmere at bruge osv., fordi folk byggede dem af STOLTHED.
Men jeg må sige, at det absolut ikke er tilfældet hverken for Firefox eller for Thunderbird, for jeg har da sjældent brugt så lang tid på at løse så simpelt et problem.
Men mange tak for jeres hjælp, og jeg beklager, men jeg vender tilbage til Chrome.
Thunderbird er jeg desværre nødt til at beholde, da der trods alt ikke findes bedre alternativer.
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 17:59 #39
Jo, se billede, højre klik på "Seneste spørgsmål - E"
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:01 #40
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:03 #41
Nu er vi kommet så langt, det er ikke så vanskeligt, når man kan det ;-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:08 #42
#39: Hvilket?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:13 #43
De 2 i #35
Det første viser hvad der sker når der højre klikke´s på "Seneste spørgsmål - E"
Tryk på "Egenskaber" nederst.
Det andet viser hvad der så kommer, rediger navnet, i den øverste boks.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:22 #44
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:24 #45
Dit link virker ikke
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:25 #46
Og jeg vil gerne kunne ændre egenskaber for de 12-15 i øverste linie
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:26 #47
Det virker hos mig. Hvad er linket til upload?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:30 #48
Ja, dit link er til en mappe på din pc.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:34 #49
Hvad er linket til upload?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:35 #50
Du skal dele dit billede og oprette et link
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:35 #51
Ja, hvordan og hvor deler jeg det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 18:37 #52
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:44 #53
Stadig ikke.
Du skal højre klikke på billedet i Dropbox og vælge: Del
Og der efter kopier link her ind.
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 18:48 #55
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 19:22 #56
Det ser ikke sådan ud der hvor jeg er. Vil du ikke godt give mig et link til hvor jeg skal uploade
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 20:01 #57
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 20:23 #58
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 20:41 #60
Du har 3 stk. på din Bogmærkelinje, er det korrekt?
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 21:31 #61
Ja
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 22:16 #62
Og så ønsker du at tilføje flere, som f.eks. Politikken.dk og Berlingske.
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 22:30 #63
Jeg ønsker at tilføje alle dem, jeg har i Chrome
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 22:32 #64
Ja, men vel ikke på bogmærkelinjen?
Nu kan jeg ikke se på billedet hvor mange der er i mappen: Fra Google Chrome?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 22:34 #65
Kan du folde mappen ud og dele igen?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 22:36 #66
Hvis du klikker en gang vises de du har i Chrome og en mappe med genveje
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 22:49 #67
Først kan du starte med at klikke på de pile der peger ned af.
Start nede fra.
Når alle er pakket ind, har du kun 3 stk.
>Bogmærkelinje
>Bogmærke-menuen
>Andre bogmærker
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 23:03 #68
Så klikker du på >Bogmærkelinje, så den folder ud.
Så klikker du på >Fra Google Chrome, så den folder ud.
Under mappen: >Fra Google Chrome er der nu en mappe med: Genveje.
Derunder ligger dine genveje fra bogmærkelinjen i Chrome.

Disse flytter du med træk og slip, op i mellem
>Bogmærkelinje og
← Slip her
>Fra Google Chrome
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 23:06 #69
Slut af med, at rediger navne.
Som beskrevet i #43
Avatar billede ZeBa Ekspert
21. januar 2020 - 23:14 #70
#65 Hvad mener du med folde mappen ud og dele igen?
Avatar billede store-morten Ekspert
21. januar 2020 - 23:20 #71
Når du klikker på pilen ved  > Fra Google Chrome folder den ud.
Tag billede igen og upload til mig.
Med linket i #57
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 03:01 #72
Der er ikke nogen pil ved Fra Google Chrome.
Jeg beklager, men jeg gider ikke mere.
Men tusind tak for din indsats.
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. januar 2020 - 09:01 #73
Nu har jeg af forskellige grunde besluttet ikke at yde support til ZeBa, men af hensyn til hjælperne her i tråden, så burde nogen måske forklare ham, at i Firefox skelner man mellem bogmærkelinjen (bogmærker, som man bruger ofte) og øvrige bogmærker (som man finder ved at klikke ctrl-B).

Jeg abonnerer ikke på denne tråd.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 18:44 #74
#73: Jamen det er da helt nyt for mig.
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2020 - 19:10 #75
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 19:48 #76
Hvordan får du den side frem?
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2020 - 19:58 #77
Hold nu op!!!
Det er den du har sendt mig?
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 20:01 #78
Nu har jeg prøvet at importere bogmærker fra Chrome igen, men den importerer kun bogmærkelinien. GENIALT program!
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 20:01 #79
Den har jeg aldrig sendt
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2020 - 20:16 #80
Jo, til min DropBox
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 20:25 #81
Jeg har ALDRIG sendt et billede, hvor jeg har indtegnet pile
Avatar billede store-morten Ekspert
22. januar 2020 - 20:32 #82
Det er sgu op af bakke ;-)

Jeg har tegnet det røde pile for at vise hvor du finder de pile omtalt i:
#67, 68 og 71
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. januar 2020 - 20:39 #83
Ja, men det ville nok være mindre op af bakke, hvis du læste det, jeg skrev :)
Jeg spurgte:
Hvordan får du den side frem?
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. januar 2020 - 09:41 #84
#78
Som udenforstående fristes man nu til at tro, at det er brugeren, der er "genial", siden resten af verden tilsyneladende godt kan finde ud af at bruge programmet ...
Avatar billede mort1 Ekspert
23. januar 2020 - 13:56 #85
Hvis dette handler om, at lave den længste tråd, for besvarelse af et spørgsmål, så tror jeg efterhånden I er ved at være der - (Uden i øvrigt at få et resultat ud af det).
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. januar 2020 - 14:39 #86
#84: Det kunne jo også tænkes, at det skyldes, at der er en fejl i mit program, hvilket netop har vist sig at være tilfældet.
Avatar billede nopsen Ekspert
24. januar 2020 - 04:21 #87
hvordan har det vist sig at være tilfældet, at der er en fejl i dit program?  :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. januar 2020 - 14:56 #88
At efter at jeg har geninstalleret virker def. Er der mere, du vil vide?
Avatar billede store-morten Ekspert
24. januar 2020 - 15:01 #89
Ja, hvordan fik du dine bogmærker på plads?
Avatar billede nopsen Ekspert
12. februar 2020 - 20:32 #90
nu har han fået løst sit problem og alle der har hjulpet til, kan derfor rende og hoppe indtil han har et nyt problem, som han forventer i kaster jer over.
det rager ingen hvordan han fik sine bogmærker på plads, i er alle værdiløse indtil næste gang.
hvornår lærer i at holde nallerne væk fra dette individ..
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. februar 2020 - 22:44 #91
#90: Det må være trist at have så store problemer med at få tiden til at gå, at man er nødt til at bruge sine kræfter på at agere politimand her på siden. Eller man skulle måske sige en smule ubegavet.
#89: Det var min søn, som havde overtaget "projektet" og påstod, at han havde løst problemet. Men for nogle dage siden meddelte han mig, at han alligevel ikke havde løst det, så nu dropper jeg Firefox og vender tilbage til Chrome - i hvert fald indtil videre. Jeg er i øvrigt ikke særlig imponeret af Mozilla.
Avatar billede nopsen Ekspert
12. februar 2020 - 23:37 #92
#91
jeg tror heller ikke mozilla eller nogen af os herinde er imponeret over dig.

havde forventet at blive kaldt politimand, det er jo dit standard svar til alle der prøver at irettesætte dig, mht regler og alm voksen opførsel herinde.

ang ubegavet:
over 85 indlæg hvor tilsammen 6 hjælpere har prøvet at få dig til at fatte hvordan bogmærker fungerer i en browser, uden det trængte ind.. det er hvad jeg kalder ubegavet!
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. februar 2020 - 00:38 #93
Hvor må du have et trist liv
Avatar billede nopsen Ekspert
13. februar 2020 - 00:44 #94
med alt den bitterhed, aggression og manglende social kompetence som du har udvist herinde igennem snart 7 år..... næppe så trist som dit
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. februar 2020 - 00:56 #95
Jeg har ikke som du noget behov for at agere politimand herinde og blande mig i, hvem der hjælper hvem. Jeg har heldigvis andre og mere fornuftige måder at få tiden til at gå på.
Der er jo desværre stadig nogen, der mener, at man kan vurdere personers intelligens ud fra deres evner til at bruge en computer.
Men heldigvis tyder meget på, at disse indskrænkede personer tilhører en uddøende race. Du er da i hvert fald den eneste nulevende, jeg kender.
Har brugt tid nok på dig, så jeg slutter her.
Avatar billede nopsen Ekspert
13. februar 2020 - 01:02 #96
ilm, go aften :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2020 - 08:34 #97
Hej, det er ens uanset hvilken browser bogføring af internet adresse stammer fra, at det vil lave en seperat mappe hvorpå det stammer fra, at den vil ligge alt under enkelte mappe med samme Favorit mappe man har lavet.

Desværre efter importering, er det nødsaget at rette den synlighed og lokationen bagefter.
Herefter skal man selv ændre pladseringer selv efter eget valg, og om man vil bruge fulde oversigt af bogføring eller direkte ved Fanen bogføring.

Det er ens for flytning fra IE til Chrome, eller fra Edge til Chrome, eller Chrome til Firefox.

Fortsat god dag.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. februar 2020 - 09:19 #98
#94
Han har været her i 18 år, men skiftede profil på et tidspunkt (formentlig fordi der ikke var nogen, der gad at hjælpe den gamle profil mere).

Og det var næsten lidt synd, for der er godt nok mange guldkorn blandt de gamle spørgsmål:
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/83517?last=224718
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. februar 2020 - 19:06 #99
#97: Jeg beklager men jeg fatter ikke en brik af det, du skriver. Det er muligvis, som nogen herinde hævder, fordi jeg er ubegavet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. februar 2020 - 19:07 #100
#98: Der er åbenbart flere, der har problemer med at få tiden til at gå. Er der ikke børnetime om morgenen?
Avatar billede mort1 Ekspert
13. februar 2020 - 20:12 #101
Er der virkelig ingen der er i stand til at stoppe denne tråd - NU - Det er jo useriøst, og vi risikerer at hele dette forum dør på grund af denne useriøsitet
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. februar 2020 - 08:32 #102
Der er noget, jeg her efter flere år simpelthen stadig kæmper med at forstå, ZeBa/ngr/Niels Graverholt:

Når man ser på dine profiler på Facebook og LinkedIn, så kan man se, at du er en moden herre, der endda har undervist andre mennesker i mange år. Men når man læser dine kommentarer herinde, så leder retorikken altså først og fremmest tankerne hen på nogle af drengene i min søns børnehave.

Så hvad går der galt, Niels??
Avatar billede mort1 Ekspert
14. februar 2020 - 14:24 #103
ZeBa - Det er nu 3 uger siden, at du i dit svar #88 fortalte os, at problemet var løst - så jeg synes faktisk, at du skal markere dit svar som løsningen, så vi kan få lukket denne tråd.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. februar 2020 - 15:24 #104
#103: Prøv at læse #91
Avatar billede store-morten Ekspert
14. februar 2020 - 16:06 #105
ZeBa
Da hverken, du eller din søn, har forstået at drage nytte af hjælpen i denne tråd,
så kan du bruge dette indlæg til at lukke spørgmålet.

Citat:
"Det var min søn, som havde overtaget "projektet" og påstod, at han havde løst problemet. Men for nogle dage siden meddelte han mig, at han ikke havde løst det, så nu dropper jeg Firefox."
Citat slut.
Avatar billede mort1 Ekspert
14. februar 2020 - 16:24 #106
#105 - ZeBa - Jeg må nok give en tidligere kollega ret i et af hans mundhæld, - "Jeg kan sagtens forklare det for dig igen, men jeg kan ikke give dig evnen til at forstå det"
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. februar 2020 - 17:48 #107
Og hvad skal I så få tiden til at gå med nu? Bagernes dyst?
Avatar billede nopsen Ekspert
14. februar 2020 - 18:05 #108
Bagernes dyst? :-))

men nu du spørger..
min tid skal gå med at læse alle dine tidligere tråde, der er ikke noget mere underholdende end at se en voksen mand opføre sig som et barn der har tabt sutten.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. februar 2020 - 18:35 #109
Jeg beklager, hvis jeg har benævnt udsendelsen forkert. Kunne ikke drømme om at de den, men det kan du åbenbart.
Jamen det tror jeg da gerne, at du vil bruge din tid på.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. november 2020 - 20:37 #110
#102
Det er sgu ubegribeligt, at en (formentlig) voksen mand som Madolsen ikke har noget mere fornuftigt at give sig til end at lege amatørdetektiv.