Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2020 - 09:14 Der er 7 kommentarer

Sleep COM port i Windows 10

Hej,

Ved I om Windows 10 på en eller anden måde kan "slukke" for COM porten så den ikke længere lytter?

Jeg har noget udstyr der pludselig ikke kan kommunikere med Windows 10 længere. Genstarter jeg udstyret virker det igen!
Jeg tror ikke det er selve det udstyr der er sluttet til, da det er sket pludselig og på flere lokationer!

Så vil hører om nogen af jer har kendskab til at Windows 10 kan drille på den måde!
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2020 - 09:35 #1
Hvordan er det tilsluttet Wireless eller internt?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2020 - 09:47 #2
Se kontrolpanel / strømstyring, redigér plan, vælg avanceret og sæt usb og andet til maks
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2020 - 10:04 #3
De er sluttet til via Serial kabel til en COM port... dvs ikke igennem USB!

Tak for fiffet :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. januar 2020 - 10:32 #4
Min har ikke com-porte, men de må være i strømstyring også et sted...
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 12:14 #5
Tjek om porte er deaktiveret i bios og også om der er strøm indstillinger derinde.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2020 - 12:18 #6
Kommunikationen virker fint i et stykke tid men pludselig virker det ikke længere... så hvis det virkelig er muligt at lave sleep/hibernate på en COM port kunne det godt være forklaringen
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2020 - 15:46 #7
Har du dem i enhedshåndteringen?
Hvis de er tjek om der er noget strømstyring her under egenskaber.
Jeg har deaktiveret mine i bios så de ikke er synlige da jeg ikke bruger com.