Avatar billede MB280SK Seniormester
23. januar 2020 - 11:44 Der er 3 kommentarer

Lenovo Thinkpad 14” i5-3210M bærbar notebook Indbygget modem

Hej Eksperter

Jeg har en Lenovo Thinkpad 14” i5-3210M bærbar notebook.
Hvordan får jeg det indbyggede modem til at virke, nå jeg har sat et aktivt simkort i?
Jeg kan simpelthen ikke få den til at gå på nettet.

~Steffen
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2020 - 12:38 #1
Prøv at kontakte din SIM-kort leverandør. Der skal formentlig installeres et særligt program/driver fra leverandøren for at kortet kan virke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. januar 2020 - 17:48 #2
Først og fremmest skal du finde ud af om du overhovedet har UTMS/LTE modem indbygget i PC´en.

Selv om der er en holder til SIM-kort, er det ikke sikkert den bagvedliggende hardware er der.

Så ind i enhedsoversigten og se, om der skulle være fysisk hardware. Den vil optræde under "netværkskort".

Når det så er gjort, burde Windows 10, såfremt driversoftwaren er opdateret, fint kunne vise kortet, hvis du klikker på netværks-ikonet i systembakken (området nede i højre hjørne med alle ikonerne). Her kan du vælge at lave forbindelse med netkortet.

Kører du noget ældre end Windows 8, kræver det formentlig installation af en softwarepakke for at få funktionaliteten - men Win8 og frem har det indbygget.
Avatar billede MB280SK Seniormester
24. januar 2020 - 07:10 #3
Tak for svar begge 2
Jeg tjekker i aften. God weekend