Avatar billede mort1 Ekspert
23. januar 2020 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Elements 2019 kan ikke åbne

Når jeg vil åbne Photoshop Elements Organiser 2019 får jeg følgende besked :  https://ibb.co/3ThkThQ, hvis jeg beden den om at prøve igen, ender jeg samme sted - men hvis jeg hvis jeg siger "nej" kommer der en ny pub op: https://ibb.co/qymTc2N - Hvad gør geg så ?
Jeg har selvfølgelig prøvet at lukke ned og genstarte osv, men med samme resultat..
Avatar billede mort1 Ekspert
23. januar 2020 - 15:00 #1
Har selvfølgelig også prøvet at reparere, og selv om der ikke blev fundet fejl, at reparere alligevel (Repair Anyway): https://ibb.co/qY4hZqj
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2020 - 18:02 #2
Har du prøvet at genstarte med fejlmeldingen på skærmen?

Lukkede Photoshop Elements Organiser 2019 normalt ned, sidste gang du lukkede det? Har du prøvet at finde "My catalog (current)" på computeren via Stifinder og se, om du kan åbne det direkte derfra (dvs. via Stifinder).

Hvis du har installationsfilerne til Photoshop Elements Organiser 2019 på computeren, kunne du prøve en geninstallation af programmet. Den slags operationer giver dig normalt på et tidspunkt et valg, hvor du kan beslutte, om du vil beholde eksisterende indstillinger eller ej. Men, jeg ville først vælge den løsning, efter alle andre muligheder er forsøgt.

En søgning på nettet med fejlmeldingen "abnormal exit" giver mange forklaringer:

https://www.google.com/search?rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&ei=as8pXsf9MuHIrgTQ7qW4Aw&q=program+%22abnormal+exit%22&oq=program+%22abnormal+exit%22&gs_l=psy-ab.12..0i8i30l3j0i8i10i30j0i8i30l6.491284.493698..500522...0.0..0.83.531.8......0....1..gws-wiz.......0i7i30j0i8i7i30j0i7i5i30j0i8i7i10i30.UC6qVqLsmLg&ved=0ahUKEwjH2r_Jl5rnAhVhpIsKHVB3CTcQ4dUDCAs
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2020 - 20:42 #3
Og så har jeg lige set dit indlæg: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031813

Kan det tænkes, at dine problemer med  Photoshop Elements Organiser 2019 har noget at gøre med din brug af "et par af de gratis renseprogrammer", som du beskriver det i dit spørgsmål?
Avatar billede mort1 Ekspert
23. januar 2020 - 22:01 #4
Milter- Du kan desværre meget vel være inde på noget.
Heldigvis har jeg den originale Adobe Elements Dvd, og jeg har en ide om, at den kan indeholde et reparationsprogram, så det bliver nok næste forsøg - så ved jeg også, hvad lørdagen skal bruges til ;-)
Avatar billede milter Ekspert
23. januar 2020 - 22:33 #5
Jeg ville først forsøge en systemgendannelse af Windows 10 til et tidspunkt, før dit problem med  Elements Organiser 2019 opstod, formentligt før du gik i gang med de gratis renseprogrammer. Kørsel med "renseprogrammer" medfører ofte ændringer i f.eks. den såkaldte registreringsdatabase, og den slags burde en systemgendannelse kunne omgøre.

https://www.windowscentral.com/how-use-system-restore-windows-10
https://support.hp.com/dk-da/document/c03532348

Hvis det klarer problemet med  Elements Organiser 2019, så må du prøve at rense din computer på en lidt mere forsigtig måde. Jeg vil anbefale CCleaner til at starte med og læs omhyggeligt, hvad dine indstillinger af CCleaner indebærer.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. januar 2020 - 10:24 #6
Gendannelse var desværre ikke løsningen, så jeg arbejder videre med "udfordringen" i morgen lørdag - Hvis nogen har tips eller idéer i mellemtiden er det velkommen
Avatar billede mort1 Ekspert
09. april 2020 - 13:03 #7
Tak for indput Milter - Det endte med, at jeg måtte geninstallere - så det har været et helvede, at få det hele bragt på plads igen (endnu ikke afsluttet) - Der er rigtig mange billeder.
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2020 - 17:52 #8
#7.

Min største skræk, hvad angår computere, er, at jeg mister mine billeder. Jeg har prøvet flere forskellige "Picture Organizers" gennem se sidste 15-20 år, og min erfaring er, at de kun duer, så længe det program, jeg nu på det tidspunkt bruger, stadig kan fås, og at opdateringer til dem kan benytte de søgekriterier, jeg tidligere har brugt, og at deres respektive databaser kan overføres til nye programmer.