Avatar billede kurtba Ekspert
23. januar 2020 - 21:33 Der er 8 kommentarer

Importere kontaktpersoner i windows 10 mail app

En bekendt er gået over til at bruge windows 10 mail app, men mangler så alle sine kontaktpersoner, som han havde da han brugte outlook.
Umiddelbart kan jeg ikke se, hvorledes han skulle kunne importere disse kontaktpersoner, da det ikke er en mulighed under import. Han har heller ingen af de mailkonti, som umiddelbart skulle kunne snakke sammen med hans mail (gmail, outlook, exchange osv). Hvis man fra outlook eksporterede kontaktpersonerne i et andet format, f.eks som vcf m.m., kan jeg heller ikke se nogen mulighed for at importere disse. Er det virkelig ikke muligt?
Avatar billede klaudi Ekspert
23. januar 2020 - 22:08 #1
Prøv her https://outlook.live.com/people/ log ind og kig oppe til højre efter Administrer
Avatar billede kurtba Ekspert
23. januar 2020 - 22:23 #2
#1 det er jo en anvisning til at importere i outlook live.
Jeg skal have dem ind i windows 10 mail app. Det er noget helt andet.
Avatar billede klaudi Ekspert
23. januar 2020 - 22:34 #3
Når du importere til outlook live kan du i mail app'en se dine kontakt personer ved at klikke på nr 3 ikon nede til venstre
Avatar billede kurtba Ekspert
23. januar 2020 - 22:41 #4
OK. Så håber jeg, at pgl. har en microsoft konto. Mange tak.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. januar 2020 - 09:12 #5
Ellers er der måske noget her!

How to Import Gmail Contacts to Windows 10
https://www.laptopmag.com/articles/import-gmail-contacts-windows-10
Avatar billede kurtba Ekspert
24. januar 2020 - 22:39 #6
Jeg tror ikke, at sidstnævnte løsning vil være brugbar, idet det ikke er en gmail han har. Hans mail har tidligere været tilknyttet en konto i outlook, men holdt op med at virke. Men jeg regner med, at pst filen stadig ligger på pc.en, så det er den, som jeg vil forsøge at  hive kontakterne ud af og så få dem ind i windows 10  mail app.
Den outlook han har er åbenbart blevet for gammel til stadig at virke.
Avatar billede klaudi Ekspert
25. januar 2020 - 10:46 #7
#5 kan også bruges til outlook og icloud, det var bare en guide.
Avatar billede kurtba Ekspert
25. januar 2020 - 22:03 #8
OK. Takker. Pgl. er p.t. på rejse, så der må eksperimenteres når han kommer hjem.