Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Alt+Tab

Jeg har netop opdateret min computer fra Win7 til Win10. I Win7 kunne man med Alt+Tab cyklisk gennemløbe de åbne programmer OG skrivebordet. Nu i Win10 ser det ud som om, man kun kan gennemløbe programmerne. Det er vanvittigt irriterende, fordi man nu kun kan komme til sit skrivebord ved at minimere alle åbne vinduer. Er der en indstilling, der kan ændre på dette?
Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:05 #1
Det slår mig pludselig, at man kan komme til skrivebordet med Win+D. Hvorfor det først slår mig nu, ved jeg ikke. Men jeg kunne stadig godt tænke mig at vide, om det andet er muligt, for det ligger meget mere naturligt i mine hænder.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2020 - 16:05 #2
Højreklik på Processlinjen og vælg vis skrivebord
Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:08 #3
Tak for forslaget, poko1, men det er unaturligt for mig.
Avatar billede Slater Ekspert
26. januar 2020 - 16:11 #4
Det er ikke noget jeg nogensinde har tænkt over, da jeg altid har brugt Win+D, men efter en søgning og lidt læsning på fora, virker det ikke til at være en indstilling man kan slå til. Der er en del der klager over det, og tilsyneladende ingen løsning på det - ikke engang tredjepartsværktøjer, så vidt jeg kan finde.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2020 - 16:12 #5
Så er der jo også Windowstasten + M
Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:16 #6
Mange tak for det, Slater. Bedre at være afklaret om, at det formodentlig ikke kan lade sig gøre, end at svæve i uvished. Og godt at høre, at det ikke kun er mig, der er irriteret over det. Jeg må vel bare få Win+D ind i hånden.
Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:17 #7
Win+M for minimer alt, går jeg ud fra. Tak for tippet, poko1.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2020 - 16:26 #8
M for Mainboard
Avatar billede John Fredsted Mester
26. januar 2020 - 16:31 #9
Aah, er det nu rigtig, poko1? Ifølge https://www.cnet.com/how-to/all-the-windows-10-keyboard-shortcuts-you-need-to-know/, er det "Minimize all open windows."
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2020 - 16:32 #10
#8
Øhh.... :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2020 - 16:32 #11
windows key + d - Urban Dictionary

A function/shortcut used in the Windows operating system. Pressing the Windows Key and the letter 'D' simultaneously will minimise any folder/program/window ...
Avatar billede store-morten Ekspert
26. januar 2020 - 17:25 #13
Er der ingen der bruger knappe Vis skrivebord?
Avatar billede John Fredsted Mester
27. januar 2020 - 07:29 #14
Hvilken knap er det udover Win+D?
Avatar billede store-morten Ekspert
27. januar 2020 - 07:38 #15
Nederst i højre hjørne, før musen helt til højre og ned, venstre klik.
Avatar billede John Fredsted Mester
27. januar 2020 - 07:57 #16
Ok, det kendte jeg ikke til, tak for det. Men jeg foretrækker nu en genvejstast, så jeg ikke skal gribe ud efter musen.