Avatar billede hclisbedsted Seniormester
27. januar 2020 - 10:49 Der er 1 kommentar

reparation af led lyskæde

jeg har en led lyskæde med 500 lys hvor der er brud på ledningen flere steder, jeg har prøvet med kronemuffer med det resultat at kæden er fuldstændig død, nogle steder er der 2 ledninger, andre steder 3, findes der nogen steder hjælp til rep. eller er den bare til skraldspanden , hvilket er lidt træls.
27. januar 2020 - 22:13 #1
HEJ,

Hvis du har adgang til hver enkelt LED (et stort arbejde !! ) kan du prøve at sætte 1.5 volt med en formodstand på et par hundrede ohm)  på hver enkelt og dermed finder du af, hvilke af dine LED's, som virker og hvilke, som ikke virker.  Samtidig har du oså hvordan din strømkilde (batteri ?) skal vendes.  Tegn et diagram om hvordan du vender batteriet ved hver LED og se på diagrammet når du har fået alle til at lyse.  Su skulle du selv kunne reparere din lys-kæde.