Avatar billede johnhel Novice
28. januar 2020 - 09:08 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Browsere fungere pludselig ikke korrekt

En PC med Windows 10 og Microsoft Edge og Crome browsere har fået problemer:
Adgangen til søgemaskiner er ok, men når man fx. vælger "bogmærker" til enten Facebook, e-boks eller netbank, så fuldføres funktionen ikke. Browseren looper og  der sker ikke mere...
Opslag på fx. www.dr.dk og andre hjemmesider fungerer ok.
Er der nogen som har et på hvad det kan skyldes?
Mvh John
Avatar billede Mikael Ekspert
28. januar 2020 - 12:08 #1
Har du prøvet det helt simple ?? At genstarte computeren ;)
Avatar billede johnhel Novice
28. januar 2020 - 15:36 #2
Ja, det har jeg. Jeg har også gennemset programlisten for ikke anvendte programmer, som nogle gange sniger sig med en opdatering af et andet program.
Derudover har jeg prøvet Windows fejlfindingsværktøj, der fortæller at intet skal rettes...
Måske skal jeg prøve at afinstallere browserne (kan man i øvrigt afinstallere Windows Edge uden at afinstallere resten af Windows?)
Det mystiske er at fejlen er der uanset om man anvender Edge eller Crome.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
28. januar 2020 - 15:41 #3
Prøv denne...

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Den er god til browserproblemer.
Lav lige et gendannelsespunkt inden, bare for en sikkerheds skyld.
Avatar billede johnhel Novice
28. januar 2020 - 16:18 #4
Har nu afprøvet programmet - det hjalp desværre ikke noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2020 - 17:03 #5
En rensning med CCleaner hvor både filer og register renses.
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download/standard
Avatar billede johnhel Novice
28. januar 2020 - 17:28 #6
Ja, det er også prøvet. Rensningen af registret er gennemført flere gange - indtil den ingen fejl fandt.
Jeg har også afinstalleret Crome - men det ændrede ikke noget.
Det virker som om nogle typer hjemmesider staller (fx: Facebook, Netbank, E-boks)
mens andre kommer frem - nogle lidt sent.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2020 - 17:32 #7
#6 Når du fjerner programmer, gør det gerne med et program til formålet. Bruger selv Revo Uninstaller Free til netop dette. Programmet her scanner og fjerner de sidste rester som man kan risikere ikke fjernes på almindelig vis. CCleaner kan også afinstallere. Om det er så godt som Revo ved jeg dog ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2020 - 17:34 #8
E-Boks er nede for tiden, så måske ligger svar der. Facebook er heller ikke kendt for at være stabil.
Avatar billede johnhel Novice
29. januar 2020 - 09:01 #9
Tak for jeres inputs.
Ja jeg kan godt se at oprydning efter afinstallationer ofte efterlader diverse "stumper".

Jeg endte dog med den drastiske beslutning at "Nulstille" Windows. Det virkede men betød også at jeg måtte i gang med at installere en del programmer igen. Blandt andet Office og sikkerheds programmerne.
Desværre forsvandt alle kontaktpersonerne fra Outlook, så dem bør man kopiere inden...
Men efter nogle timer med at få genopbygget  sagerne fungerer det godt igen.
PS: Og så har jeg lavet et "gendannelsespunkt" - nu hvor det hele spiller.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. januar 2020 - 09:27 #10
#9.. Super ;)

Men du skriver "nulstilling" ??  Alt efter hvilken metode du har anvendt, så tjek om din Win 10 er nyeste update. (1909)

Jeg har lige lavet en "gendannelse" på en 3 år gammel bærbar med Win 10 64 bit.
Opdagede at Win 10 udgaven derefter var en ældre 1809 udgave.

Så update den hvis den er for gammel og/eller det ikke sker automatisk.
Avatar billede johnhel Novice
29. januar 2020 - 18:31 #11
Tak for reminder. Ja, en opdatering var der brug for.