Avatar billede 450025 Ekspert
28. januar 2020 - 09:32 Der er 9 kommentarer

Hvordan få Pekeren (Markøren) mer synlig.

Jeg bruker Word 2016, Fint program dekker mitt behov, men sliter for  det. Markøren er problemet.  Pekeren bruker jeg den største som er. Når jeg skriv i Word går det helt fint med pilen.
Markøren vises godt også da når jeg skriv jeg kan justere bredda på denne heller ikke det er problem.  For det er gjort.
Min hverdag er så - jeg ser dårlig?        Alderen.
På Word gjør jeg feil som alle andre når jeg skriv markøren den er så tynn at jeg ser den nesten ikke.
Jeg vet jeg kan trykke med musen da vises markøren godt - men går ikke for tekst skal ikke merkes. Bare rette feil jeg har gjort.
Jeg vil ned og fortsette der jeg var men da er det forstørrelsesglass igjen  - utrolig slitsomt dette.
Hvordan får jeg markøren til og være synlig så den vises hele tiden?
Finnes der justering eller  må jeg bruke Forstørrelsesglass resten av mitt liv. Takk for hjelp om det finnes.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2020 - 09:42 #1
Tryk på Windowstasten + i = Indstillinger vælg øget tilgængelighed
https://ibb.co/frS6xTw
Avatar billede 450025 Ekspert
28. januar 2020 - 11:09 #2
Takk poko1 der har jeg vert og jeg skriv dette den løsning fungere (idiotisk) der kan jeg selv bestemme bredden.

Nå skal jeg svare deg med Takk for hjelpen. Notere deg at tenk om markøren kunne være så.

Se på det jeg har skrevet til deg nå? Å Faen her er en feil jeg har skrevet (idiotisk) tvert om dette må jeg rettes for der skulle da ha stått Fantastisk i stedet?

Pekeren vandre opp til dette ord  IDIOTISK  da må Arne hente forstørrelsesglasset men med dette så finner jeg stedet jeg skal til.

Hva gjør jeg nå? Jeg holder museknappen nede for jeg vil fortsette der jeg var før og skrive videre.      Går jo ikke dette – fordi da markere jeg alt sammen for kopiering det er ravende galt det også helt feil.

Nei du Arne rett dette ordet du skriver til Fantastisk i stedet fordi svaret du ga var rett var rett, men Sorry  det funket ikke -    Arne har jo forstørrelsesglass bruk det da.  (tenk om jeg kunne kvitte meg med dette)  men nei.

Jeg gidder ikke bruke dette livet ut derfor spør jeg kan markøren justeres her og bli så jeg ser den    nei    og din skjermdump løste ikke oppgaven men du som har et drøss av piler vis meg  hva du tenker?

Så jeg kan parkere dette Forstørrelsesglass Takk.    (jeg tror ikke det går ann og gjøre den lidt mer synlig)  Men et ønske er det.
I dag tar vi ikke hensyn til folk med dårlig Syn eller annet handikapp      Klar deg selv er svaret.

Du bruker piler korrigere meg vil bli glad Takk.
Eller skal vi glemme det.
Jeg får ofte kjeft for mine lange poster er der språk- problemer eller forstår folk ikke mitt spørsmål? Uff da.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2020 - 11:18 #3
Du kan i stedet bruge den gamle fra Kontrolpanelet
https://ibb.co/KwLCmyf
Avatar billede 450025 Ekspert
28. januar 2020 - 11:48 #4
Nei jeg bruker jo den hver dag på alle steder men går jeg inn på Word  jeg har skrevet da er der en meget tynd, MAKØR  ( I )  10 gange slankere en denne nesten ja usynlig.
Kan den bli som Markøren er som normal  ( ii ) jeg klare ikke vise dette korrekt og tror ikke du forstår hva jeg mener men der er forskjell på micro millimeter og en som er godt en millimeter i tykkelse for den kan jeg  sev bestemme tykkelsen på.

Den første kan ikke endre noe som helst    den er nesten usynlig for meg.    Vi glemmer dette jeg får slite videre med forstørrelsesglass men Takk poko1 for din Bistand. Opgaven er ikke løst.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. januar 2020 - 12:34 #5
Kig på gør det lettere at se markørens tykkelse når du skriver-

https://ibb.co/RQbCpcP
Avatar billede 450025 Ekspert
28. januar 2020 - 13:06 #6
Igjen les hva jeg skriv? Dette er ikke problemet vil du ha den  5 millimeter tykk klare jeg fin dette både med din og egen utførsel.
Feil ord er ikke ok i en tråd - og hadde jeget Skarpt Syn hadde jeg ikke bråka noe som helst?
Men glem det dem har Forstørelseglass på Butikken og da klare jeg og se en microskopisk mini slank markør.
Men vi glemmer dette spørsmålet nå har sagt det før - jeg må bare leve videre med dette handikappet. Ingen bryr seg om det ser du. Kun den som har det det problem.
Avatar billede 450025 Ekspert
29. januar 2020 - 02:13 #7
Vi glemmer mitt spørsmål poco1 avslutter tråden men lukke den er også et problem den er jo ikke løst.
Og folk forstå jo ikke mitt språk Norsk så. Men Takk for din hjelp.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. april 2020 - 20:27 #8
Jeg tror vi skal bede Computerworld om at udelukke dig du vil jo ikke tage imod sund fornuft!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. april 2020 - 23:29 #9
Arne: Jeg spekulerer på, om det problem, du beskriver, måske skyldes en Word-fejl, som mange har oplevet (ikke jeg selv), og som jeg har skrevet et svar til i en tråd i 2018. Se #2 i følgende tråd: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025425?nid=833184. Problemet er tilsyneladende oftest set i forbindelse med tekst.

(Jeg er godt klar over, at spørgsmålet er stillet tilbage i januar).