Avatar billede Marleymops Juniormester
29. januar 2020 - 23:29 Der er 8 kommentarer

Lenovo IdeaPad Flex 14D hakker / fryser.

Den kører fejlfri med 1 TB alm. HD. og Win. 10.  Har i dag udskiftet Harddisken med en ny SSD - Samsung 860 EVO MZ-76E250B/E, for at gøre den lidt hurtigere. Har installeret Windows 10 (clean) via USB stik og er opdateret til ver. 2019 og kører som det skal. MEN den hakker – især når man bevæger musen (ubrugelig). Har man en ide om hvad der kan gøres...?
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2020 - 07:39 #1
Avatar billede Marleymops Juniormester
30. januar 2020 - 17:12 #2
Tak for dit råd ink. Denne proces gav desværre ingen ændring. Jeg har lige geninstalleret Win. 10 fra nettet - men det er det samme med at den hakker i alle processer....  Jeg har bestilt en usb adapter til at sætte på harddisken. Samsung har et program mener jeg - så vil jeg kører hele den gamle HD over på den nye i stedet for at lægge ny Win. på. Når man googler lader det til at det ikke er et helt ukendt problem. Ellers må den gamle HD tilbage hvor den sad. Men jeg brændte for at få lidt mere tempo på med en SSD... :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2020 - 17:17 #3
Er den også langsom til at boote op med ssd disken?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2020 - 17:19 #4
Tjek evt strømstyring på dine usb stik. Windows må ikke lukke for strømmen for dem. Prøv en højere strømstyrings plan og se om hakkeriet forsvinder så.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2020 - 17:29 #5
Prøv at hente Magician og lad den justere din ssd
https://www.samsung.com/semiconductor/minisite/ssd/download/tools/
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2020 - 17:30 #6
Magician burde også fortælle hvis der er et problem med disken. Programmet kan også opdatere firmwaren på disken hvis den ikke er den nyeste.
Avatar billede Marleymops Juniormester
30. januar 2020 - 17:48 #7
Glæder mig til at prøve Magicain senere...
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2021 - 16:12 #8
Hvordan gik det her?