Avatar billede Jens P. Mester
30. januar 2020 - 18:51 Der er 9 kommentarer

Automatisk overførsel af billeder

Foørhen skete der en aumatisk overførsel af billeder fra min telefon til computeren. Dette virker ikke mere. Mobilforhandleren siger at mobilen står rigtigt. Hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2020 - 19:06 #1
Er det en PC eller Mac? Hvilken telefon? Hvis PC, så hvilken udgave af Windows.
Lidt flere oplysninger, så kan nogen nok hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2020 - 19:12 #2
Jeg gætter på at du tidligere har brugt Google Fotos, og har synkroniseret disse via Google Drive.
Det har Google desværre ændret på, så det ikke længere er muligt.

Du skal i stedet finde en anden tjeneste, hvis du vil have det til at køre fuldt automatisk - Microsoft OneDrive kan stadig, og efter sigende kan Dropbox også automatisk synkronisere billederne.

Uanset hvad, skal du have synkroniseringsklienten på både telefon og PC.
Avatar billede Jens P. Mester
30. januar 2020 - 19:29 #3
min telefon er OnePlus5 og computeren bruger windows7. Billederne skal læggesind i OneDrive.
Avatar billede Jens P. Mester
30. januar 2020 - 19:32 #4
Rettelse det er windows10 på computeren
Avatar billede mort1 Ekspert
30. januar 2020 - 19:39 #5
Ole-madsen - Jeg synes ikke det lyder rigtigt, det du skriver, min Android telefon overfører stadig lystigt mine billeder til Google Fotos, men spørgsmålet går efter min opfattelse, på overførsel fra telefonen til computeren. Hos mig, som overfører via USB kabel, er denne del af prinsessen også lidt træls, men som nævnt, ingen problemer med automatisk overførsel til Google Fotos.
Jens, P. Lad os høre hvad problemet reelt er.
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2020 - 19:52 #6
Google Fotos kan som en app på både iPhone og Android overføre fotos automatisk til Google Fotos. Enten i original størrelse (så indgår det i kvoten på 15 GB, eller tilkøb) eller i reduceret størrelse (høj kvalitet), så er det gratis.

Hvis man har en Office365 med tilhørende 1TB OneDrive, så er det selvfølgelig billigere at gemme i original størrelse her.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2020 - 20:10 #7
#5 Mort1 Jada, man kan stadig overføre til Google Fotos - men hvordan kommer de så videre til PC´en? - det er den synkronisering der ikke længere kører, da Google har fjernet linket mellem Fotos og GoogleDrive...

@JensP - bruger du OneDrive, skal du åbne appen på din telefon, sørge for at du er logget på med den samme konto som dit PC-OneDrive bruger, gå til "Fotos" fanen (i bunden), og sørge for at "Kameraupload" er slået til.
Avatar billede Jens P. Mester
28. april 2020 - 14:04 #8
Til Ole Madsen

Lyder sikkert som en løsning, men jeg er ikke så god til EDBså jeg vil gerne vide hvad der menes med"åbne appen på din telefon"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. april 2020 - 18:37 #9
En app er et program. Uanset om du åbner et mailprogram, telefonen, kontaktpersoner, eller hvilken funktion på telefonen du tilgår, så starter du en app. Det er de ikoner du ser rundt omkring på skærmen - du starter dem ved at "tappe" på den med fingeren.

Du skal altså installere OneDrive appen fra Google Play - her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.skydrive

Når den er installeret, har du et OneDrive ikon, som du "tapper" på - hvilket starter OneDrive appen.