Avatar billede mronet87 Forsker
31. januar 2020 - 06:24 Der er 2 kommentarer

Gaming Laptop RTX 2070 MSI vs. Razerblade RTX 2070 Max-Q

Hej Alle, min gamle MSI Dominator Pro GT62VR,  i7 6700HQ, 16 GB Ram, GTX 1070M 8 GB og 512 SSD+1TB, skal udskiftes da den er startet med at gå i stykker og jeg også gerne vil have en laptop, som er mere handy og ikke en kæmpe klods.
Jeg har kiggede på følgende laptops, som både skal bruges i hverdagen, arbejde (jeg ha også en Macbook Pro) og gaming - Pris betyder ikke noget, så længe den er omkring de 20.000 kr
Jeg har kigget på nedestående laptop ud fra anmeldelser på youtube osv.

MSI GS65 9SF-630NE Stealth: https://www.proshop.dk/Baerbar/MSI-GS65-9SF-630NE-Stealth/2809916?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Razer Blade 15.6"/16GB/512GB SSD/i7-9750H/RTX2070: https://www.proshop.dk/Baerbar/Razer-Blade-15616GB512GB-SSDi7-9750HRTX2070/2787795

Prisen er omkring det samme og den eneste forskel er 512 GB vs. 1 TB SSD Harddisk - Ser det ud til?
De 512 GB lyder bare ikke at ret meget, når et spil som RDR2 fylder 100 GB.
Avatar billede Slater Ekspert
31. januar 2020 - 09:28 #1
De har da glemt at lave en spec-side på Razor'en - der er kun den lille beskrivelse i toppen. Men nej, umiddelbart er der ikke stor forskel, og jeg er helt enig i at en halv TB diskplads er meget, meget lidt, når det skal bruges til store moderne spil. Det får man hurtigt fyldt.

Til gengæld har Razor'en en 240 Hz skærm, hvor MSI'en er en almindelig 60 Hz. Det ved jeg ikke om du har overset, eller bare er ligeglad med.
Avatar billede mronet87 Forsker
31. januar 2020 - 10:34 #2
Hej Slater og tak for svaret. Alt betyder selvfølgelig noget, når det er i den prisklasse :)
Med hensyn til Lagring er det bare mig, som er for doven til at afinstallere gamle spil, som jeg ikke længere spiller, da jeg er vant til 1 TB ekstra.
2-3 installerede spil er helt fint.

Jeg kunne bare ikke rigtig se forskellen i ydeevne/kvalitet og vil gerne vide hvad de forskellige herinde vil fortrække :)