02. februar 2020 - 21:21 Der er 3 kommentarer

kan jeg sætte SD kort til en bærbar uden kortlæser

hej. Jeg har det sidste stykke tid kigget på en mega fed bærbar som jeg gerne vil ha. Men jeg har desværre set at der ikke er nogen kortlæser men til gengæld har jeg set at der er USB C port i computeren. Jeg har en kortlæser liggende som sættes til med USB 2,0 og jeg har også et USB C til USB 2,0 adapter kabel liggende. er der nogle der ved om man kan sætte en kortlæser med USB 2,0 tilslutning til en USB C port ved hjælp af det adapter kabel der
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. februar 2020 - 21:36 #1
Der er altid en risiko når man konverterer og kører over forskellige standarder - men lige her vil jeg tro alt er så kompatibelt, at det ikke kan give problemer.
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2020 - 21:56 #2
Er du sikker på, der ikke er nogen USB 3 port på den mega fede bærbare? USB-udbuddet er efterhånden ved at blive lidt kompliceret :-)

https://www.avadirect.com/blog/usb-3-1-vs-3-0-vs-usb-type-c-thunderbolt-difference/
Avatar billede kurtba Ekspert
03. februar 2020 - 21:47 #3
Det burde virke med adapter, men ellers kan man nu også købe kortlæsere, som tilsluttes direkte til usb c.
https://www.google.dk/search?q=kortl%C3%A6ser+med+usb+c&ie=&oe=