Avatar billede Mathias Vino Praktikant
09. februar 2020 - 00:03 Der er 5 kommentarer

Omformatering af harddisk uden at slette filerne?

Hej allesammen,

Jeg har haft min kærestes eksterne harddisk i min windows computer, for at sikkerhedskopiere den. Det er som om at den har delt harddisken op i lagring af "mac-filer" og så min sikkerhedskopi. Problemet nu ligger bare i, at man ikke kan tilgå filerne, som lå på den eksterne i forvejen, men kun sikkerhedskopien.

Er der en måde man kan tilgå filerne, uden at skulle betale nogen 750, for at man kan få siderne filer igen?

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 09:20 #1
Vil ikke gøre mig klog på sikkerhedskopiering da jeg ikke har brugt det, men da du oprettede den, fik du så advarsler om formatering af drevet?
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2020 - 10:25 #2
Mac og Windows kører almindeligvis med 2 forskellige formateringer, der ikke snakker sammen!

Da du brugte disken på en Windows maskine har du muligvis reformateret??

Filerne fra Mac kan derfor kun findes med et recovery program. Jeg kan være lidt i tvivl om det er bedst med et recovery program på Mac'en eller på en Windows maskine.

Findes filerne stadig på de 2 maskiner? eller er der kun den på harddisken? (Det er i så fald ikke backup).
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:06 #3
#2 Filerne der lå hvor sikkerheds kopierigen ligger nu formodentligt helt tabt. :-(
Avatar billede INK Ekspert
09. februar 2020 - 13:17 #4
Jeg har med pro software genskabt filer, der var overskrevet en gang. Så giv ikke op. Hvis filerne virkelig har betydning, så overvej professionel hjælp. Man må en gang imellem betale for sine fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2020 - 13:20 #5
Okay ink
Kan høre du har erfaring med dette :-)
Troede det var slut når filer var overskrevet.
En ting er sikkert dog. Man skal vide hvad man gør herfra for få så mange filer genskabt som muligt. Man skal for en hver tid undgå der skrives mere til disken før data bliver reddet.