10. februar 2020 - 14:49 Der er 7 kommentarer

Word slettede indhold af dokument ved systemopdatering

Jeg var i gang med at skrive et langt dokument over flere dage (Word er indstillet til at gemme hver tiende minut), da min computer beder om at blive opdateret (Mac). Jeg godkender systemopdateringen, og Word vil derfor lukke ned. Inden den lukker ned får jeg gemt dokumentet på computerens skrivebord. Da computeren så har opdateret, så åbner jeg dokumentet, som er helt tomt. Jeg har prøvet flere metoder til at gendanne dokumentet, men intet virker. Det er helt tomt. Hvad kan jeg gøre? Det var et vigtigt dokument til mit speciale.
Avatar billede perwolf Forsker
10. februar 2020 - 17:38 #1
Word gemmer som standard gendannede filer på denne lokation: /Users/<Brugernavn>/Library/Containers/com. Microsoft/data/bibliotek/indstillinger/automatisk gendannelse
Prøv at se der, om du kan finde nogen gendannelsesfiler. De hedder .asd som extension i en Windows-computer, men jeg er ikke klar over, hvad de hedder på en Mac
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2020 - 17:44 #2
Næste gang, så gem først, og accepter opdatering bagefter. Accept tager et øjebliksbillede af programmer, og efter opdatering så er det det, der er gældende (dvs før data blev gemt)
Se evt i icloud om der ligger en backup
10. februar 2020 - 17:55 #3
Hvor skal jeg sætte den sti ind henne på Mac? Er ikke superbruger af Mac endnu :/
Avatar billede perwolf Forsker
10. februar 2020 - 18:16 #4
Du skal åbne Finder og klikke dig vej igennem mappesystemet :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2020 - 18:19 #5
Jeg har sendt et link til en mac-bruger (Ink) - han kigger ind her...
10. februar 2020 - 18:24 #6
Tusinde tusinde tak!
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2020 - 15:24 #7
Som #1 skriver vil filer for gendannelse blive gemt i:
/Users/<username>/Library/Containers/com.Microsoft/Data/Library/Preferences/AutoRecovery

Gå i Finder. Under faneblade "Gå" trykker du samtidig på "alt" tasten og de skjulte mapper vises. Du vælger den der hedder "bibliotek" (vises kun når alt knappen er trykket ned). Så forsætter du efter ovennævnte retningslinie.
Hvis du er heldig, finder du filen her.

Du kan læse mere her
https://support.office.com/en-us/article/recover-files-in-office-for-mac-6c6425b1-6559-4bbf-8f80-4f038402ff02