Avatar billede boris Juniormester
10. februar 2020 - 15:53 Der er 7 kommentarer

Lille kamera, der kan udløses til 16 billeder i sekundet?

Det kan et Picamera til Raspberry Pi ikke.
Det må meget gerne være i mobilkamerastørrelse

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2020 - 17:09 #1
Du ved det måske allerede, men i kamerasprog kaldes det "burst mode". Hvorfor netop 16 billeder pr. sekund? Hvad skal billederne bruges til, og hvor store skal de være i pixels?
Avatar billede boris Juniormester
10. februar 2020 - 17:22 #2
Tak, jeg var ikke klar over udtrykket burst mode.
Det skal ikke være eksakt 16 billeder i sekundet, men væsentligt mere end de ca 5, jeg kan hente med et Picamera.
Det er til optagelse fra film, så bør være mindst ca 640 x 480, gerne mere.
Har du forslag?
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2020 - 17:38 #3
Jeg skal lige høre, om de 16 optagelser pr. sekund  skal være kontinuerligt over længere tid, f.eks. 2 minutter, eller ...?

Er du klar over, at videooptagelser, også med mobilkameraer, optages med 25, 30 eller 50 billeder pr. sekund (fps) . Så vidt jeg ved, kan man på nogle af dem ændre det til andre værdier. De enkelte billeder i videooptagelserne kan så med et program laves om til enkeltstående billeder i f.eks. .jpg-format.
Avatar billede boris Juniormester
10. februar 2020 - 17:55 #4
Tak
Det er nemt nok at optage en video med 25 eller 50 fps med alle mulige kameraer og mobiler, men så er den til gengæld umuligt at synkronisere, plus at det altid er med rullende lukker.
Det her skal styres af impulser. (og så må jeg nok finde mig i den rullende lukker, man kan jo ikke få alt ;-)

Jeg har en synkroniseringsimpuls, der går fra ca 14 til 28 fps

Den skal kunne køre længe ad gangen, hvorefter billederne samles til en film fx med FFMPEG.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2020 - 18:13 #5
OK, nu har jeg så læst dit andet spørgsmål, hvor du også omtaler synkroniseringen :-)

Det er ikke noget, jeg kender ret meget til, men med det kendskab, jeg har til fotoudstyr og -teknik, så tror jeg, vi er ovre i halvdyre specialkameraer. Jeg kan nok desværre ikke hjælpe dig meget mere.

Af ren nysgerrighed: Hvilke impulser skal starte kameraet?
Avatar billede boris Juniormester
10. februar 2020 - 18:48 #6
En 8mm projektor.
Synkroniseringskredsløb og omdrejningstæller kører, men jeg mangler kameraet, det skal styre :-(