Avatar billede hkprofil Forsker
11. februar 2020 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Dokument låst fast

Jeg har, som mange gange før, lavet et word-dok med indsatte fotos. Jeg har Windows 10. Jeg ved ikke hvad der er sket, men nu kan jeg ikke redigere i dokumentet, og samtidig har jeg kun 3 muligheder i fanerne foroven?
Er der mon nogen der kan gennemskue, hvad jeg har gjort galt?
Håber på hjælp
mvh
hkprofil
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. februar 2020 - 13:45 #1
Du skriver ikke, hvilke tre muligheder, du ser i fanerne. Mit gæt er, at du er kommet il at skifte visning til "Læsetilstand" (Read Mode i engelsk version).

Prøv at taste Esc eller that Alt+Ctrl+P. Så kommer du tilbage til Udskriftslayout eller den visning, du normalt bruger.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. februar 2020 - 13:47 #2
...der skulle have stået "eller tast Alt+Ctrl+P.
Avatar billede hkprofil Forsker
11. februar 2020 - 14:30 #3
Takker lene-fredborg Det var lige præcis det - TAK
Avatar billede hkprofil Forsker
11. februar 2020 - 14:36 #4
Måske kan du også hjælpe mig med flg.:
Den er samtidig gået over til at "bladre" i dokumentet? så jeg ikke kan scrolle, som jeg plejer?
Avatar billede hkprofil Forsker
11. februar 2020 - 15:03 #5
PS: Jeg kan heller ikke bruge zoom-funktionen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2020 - 15:12 #6
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mig at løse dit problem, men kan se at du har markeret #1 og #2 som løsning. Derved tor andre brugere at problemet er løs og undlade at kikke nærmere på spørgsmålet. Det er det ene jo også, men ikke de to andre. Så måske er det bedste at fjerne disse markeringer, indtil af problemerne er løst :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. februar 2020 - 15:17 #7
Prøv at tjekke fanen Vis. Er Side til side (gruppen Sideflytning) slået til? Så klik på Lodret i stedet.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. februar 2020 - 13:17 #8
Igen MANGE TAK til lene-fredborg :-)