Avatar billede hkprofil Forsker
14. februar 2020 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

One Drive

Jeg har fået et problem med mine fotos.
Jeg lægger mine billeder op i OneDrive, men hvis jeg skal hente/indsætte et billed, kan jeg ikke bruge det, fordi det nu hedder HEIC-fil ?
Jeg kan ikke få lov at "skifte" navn, men hvad gør jeg?
Jeg har i øvrigt Windows 10
mvh
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2020 - 13:48 #1
Der skal downloades et gratis program, så kan du læse HEIC filer eller konvertere til jpg.
https://da.phhsnews.com/how-to-open-heic-files-on-windows5933
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2020 - 13:51 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
14. februar 2020 - 14:10 #3
Det er ios, der laver balladen.
How do I convert HEIC to JPG OneDrive?
Apparently all you have to do is Go to the OneDrive website & then to Settings > Advanced and turn on the Upload Most Compatible feature on OneDrive. Your HEIC photos will be converted to JPG without using any HEIC to JPG converter.
Avatar billede hkprofil Forsker
14. februar 2020 - 16:01 #4
claes57: TAK jeg har været inde og ændre i indstillinger på min iPhone og håber det nu løser dig fremover.

ink: TAK Jeg forsøger at "omdøbe" de billeder der allerede hedder HEIC, men det virker ikke helt som tilsigtet?
Avatar billede hkprofil Forsker
14. februar 2020 - 16:02 #5
ink: passer det at programmet hedder 3PEGI ?
Avatar billede INK Ekspert
14. februar 2020 - 17:46 #6
Det hedder "HEIF Image Extensions" og downloades fra Microsoft, se #2
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. februar 2020 - 19:30 #7
#4 - du skal ikke omdøbe billederne - men konvertere dem- f.eks med irfanview eller et af ovenævnte forslag.