Avatar billede mronet87 Forsker
15. februar 2020 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win10 installation giver automatisk bærbar et brugernavn

Hej Alle Eksperter

Jeg har lige fået en ny bærbar og når jeg installere alt på den giver den automatisk mig et brugernavn i windows 10 (Folder).

Under installationen/opsætningen logger jeg på wifi og min microsoft account (Har Microsoft Office), som måske har noget at gøre med det?

Hvis hvordan får jeg den så til, ikke at give mig det brugernavn hver gang?
Avatar billede mronet87 Forsker
15. februar 2020 - 13:47 #1
Jeg var inde og kigger på min Microsoft Account, hvor jeg fandt:

Cloud synced settings
Windows devices store some of your settings in the cloud for easy syncing across devices.

Clear synced settings
Clear synced settings across all devices ?
You can store some of your Windows device settings in the cloud so they can be synced across all your devices. These settings include:

Known Wi-Fi networks
Language preferences
Device wallpaper
If you choose to clear your cloud-synced settings, we’ll also send you to OneDrive so you can delete any backups of those settings.

Så ved jeg ikke om det kan have noget med det at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2020 - 15:15 #2
Hvis du logger ind med din Microsoft konto, vil din Windows 10 have automatisk tilknytning til Microsoft konto, hvorpå det synkroniserer tilbage til Microsoft konto med din Windows 10.
Forbeholdt at du er forbundet med internet og logger ind til din Microsoft konto. Dette vil synkronisere tilbage til din Microsoft konto i skyen af din Windows 10 miljø.

For at logge og lave lokalt brugernavn, efter færdig installation af din Windows 10, skal du ikke være forbundet til internettet og ikke logge på Microsoft konto, eller alternativt, kan du skifte til Lokal konto ved at trykke på din konto overesigt.

Startmenu - Indstillinger - Konto - Fanen "Din Info/Din Konto oversigt" vil der være tekst, skift til "Logind til Lokal konto istedet".

Var det du mener?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2020 - 15:16 #3
Hopper af på tråden.
Avatar billede mronet87 Forsker
15. februar 2020 - 16:06 #4
Tak for svaret. Jeg fulgte en guide på nettet, hvordan man kunne ændre "User folder" name igennem Registreringeditor.
Pludselig er min konto begrænset og jeg kan ikke længere nulstille min laptop som administrator, selvom at jeg er administrator.

Normal kan man finde den igennem ved at søge efter nulstilling, men nu er funktionen helt væk.
Er der en anden måde hvordan jeg kan nulstille / fabriks gendanne?
Avatar billede mronet87 Forsker
15. februar 2020 - 16:11 #5
Jeg fandt det under Windows indstillinger og genoprettelse.
Tak for hjælpen Jørgen B.