Avatar billede tobberjas Seniormester
21. februar 2020 - 15:30 Der er 6 kommentarer

Bootcamp

Hej. jeg har installeret Bootcamp på min Mac Book Air fra 2015. Og efter jeg har slået min Ntfs driver fra, så jeg kan se den inde i startdisk siger den at systemet ikke kan vælge den som startdisk. Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg har også prøvet at gå ind i vis info om Bootcamp fra computer for at se om jeg kunne lave en læse og skrive tilladelse, men det virker heller ikke. Jeg har også prøvet og lave første hjælp, men det virker heller ikke. På forhånd tak. Mvh. Tobberjas.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. februar 2020 - 20:08 #1
Du skriver "efter jeg har slået min Ntfs driver fra" - hvordan, og ikke mindst, hvorfor???

Jeg kørte BootCamp m. MacOS & Win10 uden problemer uden at røre noget som helst manuelt - den fik lov til at rulle igennem installaionerne uden indblanding og gav mig en løsning, hvor jeg oven i købet kunne hente data på tværs af OS.

Om ikke andet, så må du jo vende bunden i vejret på den og installere MacOS, BootCamp og Windows igen.
Avatar billede tobberjas Seniormester
21. februar 2020 - 20:37 #2
Grunden til, at jeg har slået NTFS driveren fra er som sagt fordi, at jeg ikke kunne se Bootcamp inde i startdisk. og det ville gøre det meget nemmere at starte den op på den måde, da jeg er blind. og jeg så hele tiden skulle gætte hvilken partition jeg står på, hvis jeg bruger boot kommandoen. Og jeg kender også en ven, som har slået præcis den samme driver fra, og det virker fint for ham, så det burde ikke have noget med den at gøre. Mvh. Tobberjas.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2020 - 18:09 #3
Jeg synes umiddelbart det lyder som et paradoks, at disable NTFS når der skal være adgang til noget Windows.
Jeg er nok nødt til at melde pas, men mindre du kan få din ven til at byde ind med mere info om, hvorfor han har valgt at gøre det på den måde?
Avatar billede tobberjas Seniormester
22. februar 2020 - 18:37 #4
Af samme grund som mig. Man kan ikke se Bottcamp i startdisk, når den er til. og det har jeg brug for, når jeg er blind.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2020 - 19:29 #5
Jo, så langt var jeg med, men der må jo være en SYSTEMISK årsag til valget - som jeg forstår MacOS, er der uden NTFS-driver ingen adgang til NTFS-diske, og jo dermed Windows, så der skal lidt mere fyld på, eller må jeg melde pas.
Avatar billede tobberjas Seniormester
22. februar 2020 - 19:40 #6
Det er rigtigt, men jeg kender en ven, som ikke har en NTFS driver installeret. og hun kan godt se Bootcamp som startdisk. og hun kan også starte fra den. Jeg ved så ikke hvorfor, at den ikke kan se den inde i startdisk, når jeg har slået den til. Den kan godt se den inde i NTFS programmet, men ikke inde i startdisk.