Avatar billede Anders Bjerregaard Praktikant
21. februar 2020 - 22:04 Der er 4 kommentarer

PC opgradering.

Jeg har brug for at vide om jeg skal opgrader til et gtx 1660 super for at jeg ikke lacker når jeg streamer. Min stream kør faktisk fint, men mit game gør ikke. dem der ser mig kan ikke se jeg lagger. men det kan jeg på mit spil. Jeg kør også lave fps, så jeg tror det er grafikkortet.
Computer: ↴
CPU: intel core i5-7400.
GPU: GeForce GTX 1050 Ti - 4GB GDDR5 RAM.
RAM: Kingston DDR4 2666MHz 16GB ECC.
SSD: Kingston - KC600 2.5" SSD - 256 GB.
HDD: Seagate Barracuda ST1000DM010 - 1TB.
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2020 - 08:10 #1
Komplet umuligt at svare på. Vi ved ikke hvilke(t) spil du spiller, hvilke indstillinger og opløsning du kører det i, og hvor mange ressourcer andre processer, specielt din streaming, optager samtidig.

Hvis du vil have et ordentligt svar, er du nødt til selv at tjekke hvad din flaskehals er, hvilket du kan gøre med værktøjer som f.eks. MSI Afterburner, som viser hvor mange procent din CPU, grafikkort, RAM osv er belastet.
Hvis f.eks. grafikkortet ligger på 90-100% forbrug mens CPU'en er på 50% og RAM'en kun er halvt fyldt, så ja, så skal du have et nyt grafikkort.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 08:15 #2
Spiller ikke, men hvis andre ser det du foretager dig, køre helt glidende må du have andre programmer kørende samtidigt medens du spiller.
Observerer du dit spil evt gennem et program der optager det du gør i spillet?
Har du prøvet at minimere dine programmer samtidigt medens du spiller?
Forløber det så glidende som det skal?
02. marts 2020 - 17:02 #3
Altså i mit tilfælde vil jeg nok minimere alle programmer undtagen spillet så det vil jeg foreslå at du gør og hvis det ikke virker så køb et nyt grafikkort på måske. hvad 6-8 gigabyte eller noget i den stil og måske også med lidt flere kerner
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2020 - 17:08 #4
Hopper af her.