Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2020 - 22:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Stifinder

Til alle super helte på compuerworld/eksperten

Kan jeg få mit bibliotek "billeder" til fast at have en bestemt sortering.

Når jeg står i en mappe, højreklikker jeg. Jeg vælger nr 2 "Sorter efter". Jeg vælger "dato". Bagefter vælger jeg "stigende".

Kan jeg få mit bibliotek til at gøre det som udgangspunkt?
Jeg er ved at rydde op i mine billeder, og bliver lidt træt af, at jeg skal gøre det manuelt.

Mvh. Dorte
Avatar billede nopsen Ekspert
21. februar 2020 - 22:58 #1
når du har valgt sortering, højreklik på mappen og vælg egenskaber.
under fanebladet tilpas, sæt flueben i anvend også denne skabelon på alle undermapper.
hjælper det?
Avatar billede nopsen Ekspert
21. februar 2020 - 23:00 #2
du skal huske at afslutte/lukke dine tidligere spørgsmål
https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/190326
Avatar billede 1Dorte Guru
21. februar 2020 - 23:09 #3
Dit hint hjalp desværre ikke.
Avatar billede INK Ekspert
21. februar 2020 - 23:22 #4
Det er lidt “gammeldags” at sortere billeder i mapper og undermapper.
Hvis du harbilleder på en pc.med Windows 10, kan du anvende det indbyggede billedprogram.
I oversigten sorteres billeder automatisk efter dato.
Billeder grupperes i albums. Der kan søges. Osv.

Vil man gøre det samme i skyen anbefales GoogleFotos. Automatisk upload fra pc og telefon.
Avatar billede 1Dorte Guru
22. februar 2020 - 08:03 #5
Hej Ink.
Jeg vil gerne vedblive at have mine billeder i stifinder.
For mange år siden (ca. 15 år) havde jeg mine billeder i et program (husker ikke hvilket program). En dag gik programmet i skuder-mudder, og alle mine billeder var blandet sammen. Dette må ikke ske igen (og det gør det nok hellere ikke), men derfor er Stifinder det meste trygge for mig.
Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 08:11 #6
Når du har lavet de ændringer du ønsker og du lukker mappen ved at holde shift taste nede, gemmes så dine valg til næste åbning af mappen?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 08:12 #7
shift taste holdes samtidigt når du lukker mappen ned skulle der stå :-)
Avatar billede 1Dorte Guru
22. februar 2020 - 09:22 #8
Hej 220661.
Det virker - jeg har endda prøvet at genstarte min pc'er - og det virker stadig. Nu skal jeg kun gøre det den en gang pr. mappe.
Det eneste minus er, at jeg skal gøre det for hver enkelt mappe.

Er trikket med at-holde-shift-nede-mens-man-lukket noget, der også kan bruges andre steder?

Mvh. Dorte
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 11:38 #9
Prøv at gå i den mappe du har tilrettet. Gå i fil (øverst til venstre) og tryk på skift mappe og søgeindstillinger. Tryk på vis og herefter "Anvend på mapper"
Retter det sig så til som du vil have det i andre mapper?
Avatar billede 1Dorte Guru
22. februar 2020 - 16:06 #10
Bingo - det hjælper at spørge superhelte i dette forum!
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 17:59 #11
Velbekomme :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
22. februar 2020 - 18:35 #12
1Dorte
fantastisk at se nogen der rent faktisk reagerer omgående på en opfordring om at lukke tidligere spørgsmål, det er et sjældent syn!
dig gider man - modsat andre - godt bruge tid på at hjælpe igen  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2020 - 18:54 #13
Enig nopsen :-)