Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2020 - 04:27 Der er 13 kommentarer

Genvej i Start til Billeder viser konstant de samme 5 billeder

Jeg har tilføjet en genvej i Start - et såkaldt dynamisk felt - til min Billed mappe. Hvor der så på skift vises nogle "tilfældige" billeder fra mappen.
Det er bare de samme FEM den skifter imellem hele tiden (ud af 3.014!). Dermed giver det ikke mening.

Kan jeg gøre noget ved det?
Eller ér det bare noget l*rt der ikke fungere efter hensigten?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2020 - 04:28 #1
Glemte at skrive det er Windows 10. Men det er der vist ingen der er i tvivl om her.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2020 - 04:28 #2
Nå det var en dårlig formuleret overskrift. Ikke noget at gøre ved ...
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2020 - 05:14 #3
Hvis du genstarter pc, er det så stadig de samme 5? At den ikke skifter mellem alle hele tiden er at spørgsmål om ressourcer - det vil sløve Windows og pc, hvis alle dynamiske felter hele tiden skulle opdatere deres datagrundlag.
Avatar billede Jan Seniormester
23. februar 2020 - 05:16 #4
genvejen fungerer ikke som billedviser, det er ikke meningen at den skal vise forskellige billeder.

du kan med fordel bruge IrfanView som billedviser
https://www.irfanview.com

tip: når programmet er startet, tryk T
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2020 - 07:43 #5
Enig i #3. Vil kalde det en unødig feature at den skal det. Du kan ikke bruge det til noget når der er 3000 billeder. Du kan jo ikke bruge det som en form for fremvisning med det antal billeder. Det skal du bruge et billedprogram til, eller opsætte mappen til at køre som baggrund på din pc. Her vil det skifte i tilfældig rækkefølge.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2020 - 07:44 #6
Og selvfølgelig også enig i #4 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2020 - 07:46 #7
For at få Windows til at køre slideshow:

    Højreklik på skrivebordet og vælg Personlige indstillinger.

    Vælg Slideshow under Baggrund.

    Klik på Gennemse og vælg dine billeder ud.

    Indstil, hvor ofte der skal skiftes, og om det skal være tilfældigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2020 - 07:58 #8
Som claes57 er inde på så når du peger på ikonet hentes og afspilles så billederne. Disse gemmes på en hurtig hukommelse på din computerhjerne som en hurtig ny tilgang til at vise hvad der er på mappen. Når pc lukkes ned fjernes disse datafiler fra computerhjernen og det kan så ved næste forsøg være fem andre du faktisk får. Det er ikke en ualmindelig måde at udføre dette på.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2020 - 17:43 #9
Det er altid de samme 5.
Ny opstart eller genstart ændre ikke på dét.

Jeg ved godt det ikke rigtig kan bruges til noget. Kan bare godt lide at have en genvej til mappen der med skiftende billeder (skiftede den mellem mange, kunne det f.eks. være man på et tidspunkt blev mindet om et man har glemt...). Uanset hvad, syntes jeg det er smart. Og så er det irriterende det altid er de samme.

Jeg ønsker ikke at have skiftende billeder som skrivebordsbaggrund. Det er irriterende.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2020 - 17:46 #10
Altså opdatere den aldrig de billeder den vil vise. Forstår jeg ikke.
Kan det måske være noget med min 10 år gamle computer mangler kræfter?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2020 - 18:21 #11
Jeg tror at måden Windows gør det på er den samme uanset hvor mange kræfter den har. Jeg har ikke et bud til ændring af det
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2020 - 21:15 #12
Lige inde jeg lukker...

#4 Hvad mener du med den ikke fungere som billedviser. Det gør den vel når den viser billeder, selv om det er meget få …?

---

Men har forstået det i skriver.
Forstår til gengæld ikke hvad pointen er med at lave en genvej der, til evig tid, kan vise de samme fem billeder på skift. det er sgu noget klyt.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2020 - 10:26 #13
du kan vælge at højreklikke på den i startmenuen, vælge 'mere' og der slå dynamisk felt fra.