Avatar billede Cranberry Novice
24. februar 2020 - 03:15 Der er 9 kommentarer

Kan ikke scrolle på danske nyhedssider

Hej
Jeg kan ikke scrolle op og ned på danske internet nyhedssider siden jeg fik en lenovo for 2 år siden. Jeg bruger google og har windows 7, og når jeg klikker på link i emails nyheder så den danske websider kan ikke scrolles op eller ned. Det sker kun på nyheder i danmark. ingen problem med nyheds websider i sverige eller frankrig eller USA eller england. Det sker kun når jeg er på danske nyheds websider såsom tv2 nyheder eller BT.
Så kan jeg hverken scrolle op eller ned.
Ingen problemer på jyllands posten eller politiken
Ved at gøre siden meget lille, ned til 25%, så kan jeg se mest af siden, men kan ikke læse det..Så jeg aner ikke hvad jeg kan gøre Hvad er skyld i det??
Jeg har ikke det problem på andre nyhedssider end de danske. Hvorfor?
Er der nogen som ved om det?

Jeg har en Lenovo ThinkCentre, refurbished, købt hos Computer Experten for 2 år siden, da min PC var til reparation og kunne ikke reddes.
Sidenhen jeg har haft det problem.
Jeg troede at det var midlertidig men den varer ved.
Det er p. irriterende.

Er der nogen som ved hvad det skyldes og som kan hjælpe mig?

Jeg tænkt om det er fordi de har lavet sider til smartphone og appen men at det er ikke kompatibel med PC??

På forhånd tak for hjælpen. ))
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2020 - 08:41 #1
prøv med en anden browser - hent fx den nye, og stærkt forbedret, Edge https://www.microsoft.com/en-us/edge?icid=SMC-IA-4501095 Når den er installeret (husk at vælge win7 versionen), så klik på de 3 prikker top/højre, og gå ned i indstillinger / sprog og hent dansk, og sæt det til som primært.
Ellers Chrome, Firefox eller anden.
Uanset valg, så skal den nye browser været sat til primær, så det er den der bruges ved klik på link.
Avatar billede gpedersen Praktikant
24. februar 2020 - 09:01 #2
Hej,
Jeg kommer fra Nordjylland, så jeg læser dagligt https://jammerbugtposten.dk/. Lige præcis på den side havde jeg samme problem på min gamle computer, kan jeg huske, og det var vildt irriterende. For mig hjalp det at opdatere min mac og skifte til en anden browser end Safari, ligesom claes57 også foreslår. Jeg ved ikke, hvilken browser du bruger, men måske det kunne være en idé.

Vh Gustav
Avatar billede Cranberry Novice
25. februar 2020 - 02:40 #3
Hej, tak for svarene, men jeg bruger allerede Chrome og Google, så der kan næppe være løsningen til problemet.
Er der virkelig ingen som ved hvorfor det er sådan?
Jeg kan åbner alle link og scroll på TV2 og BT via min smartphone, men ikke på PC.
Jeg kunne sagtens gøre det også før, på min Medion computer. Det er kun siden jeg bruger den Lenovo at det kan ikke lad sig gøre.
Er der virkelig ingen som aner hvor problemet kommer fra?
Det er så bizarre.
Avatar billede Cranberry Novice
25. februar 2020 - 02:42 #4
PS: Google er min primære browser.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2020 - 09:26 #5
Se på alle de programmer og services, som Lenovo har installeret. Langt det meste kan fjernes uden videre. Du bør også se på adaware/malwarebytes og viruskontroller - de kan også genere browsere. Har fx selv adguard til at fjerne gums på sites, og der er nogle ting, som jeg så ikke får med.
Avatar billede Cranberry Novice
26. februar 2020 - 02:21 #6
Næ, da de andre nyheds websites fungerer normalt, også danske. Det er kun de ovennævnte som ikke fungerer.
Jeg har Avira Premium og Malwarebytes, men har ikke installeret Avira specielt web browser.
Kan det have noget at gøre med at disse websteder er lavet til smartphones?
Og derfor vises ikke korrekt på PC?
Avatar billede Jan Seniormester
26. februar 2020 - 03:08 #7
nej
det er din browser som er skidt tilpas
for at alt virker, har jeg 4 browsere. det er nødvendigt

det kunne have noget med scrollhjul og driver at gøre.
installer frisk, de nyeste bundkort drivere til din specifikke model
du skal hente driverne på producentens hjemmeside
Avatar billede Cranberry Novice
26. februar 2020 - 03:52 #8
Lol. Der er ingen problemer med scrollhjul som du kalder det, da jeg kan scroll siderne uden problemer på alle udenlandske nyhedssider og de fleste danske, bortset fra TV2 og BT.
Jeg har aldrig skulle benytte mig af flere browsere for at kunne scroll I fred på danske nyheds websider.
Udseende af siderne er også lidt anderledes end det plejer at være, da scroll baren på højre side mangler.
Det tyder lidt på noget med layout at gøre.
Før i tiden problemet gjaldt alle danske nyheds websider, men ikke udenlandske, senere hen så kunne de fleste danske nyheds websider virker, bortset fra BT og TV2.
Jeg går til det via link fra deres nyhedsbrever.

Jeg synes at det er lidt mystisk.

Når jeg åbner samme link fra min Gmail på min smartphone, så er der ingen problem.
Kun når jeg åbner det på PC.
Men jeg havde ikke det problem før på min anden PC, en Medion.
Jeg tænker at layoutet har ændret sig siden på de pågældende sider, bl a. For at være mere brugervenlig overfor smartphone brugere
Det kan være at linket åbner sider som er normalt egnet til app'en format men ikke PC.
Jeg har ikke noget scroll problemer eller manglende scrollbar, på alle andre steder end de førnævnte.
Derfor er det lidt mystisk.

Måske en app programmør eller scroll specialist ved hvad er den rigtig årsag til det.
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. februar 2020 - 11:01 #9
#8 Kan du scrolle på siderne, hvis du selv skriver adressen (nyhederne.tv2.dk ell. bt.dk) i stedet for at åbne et link i et nyhedsbrev?