Avatar billede Jens Aggesen Praktikant
24. februar 2020 - 21:53 Der er 6 kommentarer

Kan ikke se mit eget wifi, men kan godt se andre i nærheden

Kan ikke se mit eget wifi på min stationære pc med Windows 10. Det er sket fra den ene dag til den anden. Jeg har søgt hjælp i en tidligere tråd omkring det samme emne, inde på jeres hjemme side, dog uden held.
Avatar billede milter Ekspert
24. februar 2020 - 22:03 #1
Kan du give os et link til, hvor du  "...har søgt hjælp i en tidligere tråd"? Jeg kan ikke finde nogen.

Oplysninger om dit udstyr, dvs. computer, router, internetudbyder, forbindelse til nettet (via kabel eller netkort) kan hjælpe meget.

Kan du overhovedet gå på nettet med computeren?
Avatar billede INK Ekspert
24. februar 2020 - 22:20 #2
Har du prøvet at slukke din router, vente 15 sekunder, og så genstarte?
Avatar billede Jens Aggesen Praktikant
25. februar 2020 - 12:02 #3
Her er den tidligere tråd, som jeg søgte hjælp i
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/942240

Har prøvet at gøre det som "ink" anbefalede, men det virkede ikke for mig.

Jeg bruger ikke internetkabel.

Mit netkort er et D-Link DWA-140 RangeBooster N USB Adapter.

Min internetudbyder er YouSee.

Mine specifikationer: ram 8gb DDR3, processor i5 2500k, motherboard ASRock z77 extreme4, grafikkort Nvidia Geforce GTX 960, ssd 111 gb kingston, harddisk 1863gb western digital

Og nej kan ikke gå på nettet med min pc, da jeg ikke har wifi.
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2020 - 13:10 #4
Forslagene i dit spørgsmål fra 2011 er stadig gyldige. Herunder er en vejledning til fejlsøgning til Windows 10, og jeg ville prøve dem i den rækkefølge, de nævnes:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/10741/windows-fix-network-connection-issues
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. marts 2020 - 02:37 #5
Hvis det er sket fra den ene dag til den anden, så er der sikkert sket noget på din pc, eller på din router.
Start med at kontrollere, at din router fungerer efter hensigten. Prøv om du kan komme ind i opsætningen på den. Kan du det, så er routeren sandsynligvis OK. Når du nu er der, så kontroller at den broadcaster dit ssid.

Mest sandsynligt er det, at du skal finde problemet på din pc. Har den modtaget opdateringer til windows, eller har du foretaget nogle ændringer i en eller anden opsætning på pcen?
Prøv evt, at se på din eventlog, hvad der er sket den sidste dag, hvor det virkede.
Sidst men ikke mindst, kontroller dit netkorts status i enhedshåndteringen. Prøv evt. at disable netkortet, og enable det igen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. marts 2020 - 02:51 #6
Det var noget delvist vrøvl jeg fik skrevet. Jeg glemte spørgsmålets ordlyd undervejs.
Glem det med at disable og enable dit netkort, glem enhedshåndtering og eventlog.
Når  du kan andre netværk, så fungerer dit netkort,
Du skal nok søge løsningen i din router.
Står den i opsætning til at opdatere firmwaren automatisk, så kan det tænkes, at den har nulstillet sig selv.
Ind i routerens opsætning, og kontroller, at dit netværk stadigt eksisterer.
Prøv evt. at omkonfigurer routeren med et nyt netværksnavn, og se om det virker.