Avatar billede Kira Gulløve Mester
24. februar 2020 - 22:02 Der er 3 kommentarer

5000 billeder på skrivebord

Hej allesammen.
Min computer (macbook) Har overført over 5000 billeder til mit skrivebord, jeg har mapper liggende på skrivebordet også fra 5 semestre jeg gerne skal beholde, nogen der kender en simpel måde at fjerne billederne på samlet.? så de ikke skal i papirkurven manuelt.?
Mvh Kira
Avatar billede INK Ekspert
24. februar 2020 - 22:11 #1
Du kan selvfølgelig gå i "Finder" og trykke på "skrivebord". Nu får du en oversigt, som du kan sortere i jpg filer og andre. Så er det nemt at slette en hel gruppe.
Men, men .... Hvorfor er de dukket op? har du eksporteret dem fra "Fotos" eller synkroniseret med en anden enhed på samme AppleID. Formoder det er billeder, du ønsker at bevare?
Når du har selekteret dem i Finder, var det måske en idé at gemme dem på en ekstern harddisk - just in case.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
24. februar 2020 - 22:24 #2
Tak for hurtigt svar, de er flyttet fra min icloud, men ligger stadig på min telefon.? kan du skære det ud i pap hvordan jeg sletter dem i finder.?
Avatar billede INK Ekspert
24. februar 2020 - 23:17 #3
Pas på!
iCloud synkroniserer! Hvis du har sat skrivebordet til at synkronisere med iCloud, så vil du ved sletning også slette dem i iCloud. De slettes derefter på alle enheder!!!

For at kunne hjælpe må vi vide helt eksakt hvordan dine indstillinger er for iCloud. På alle enheder Mac, iPad, iPhone osv.

Har du pladsmangel i iCloud, så betal 7,- kr pr måned for 50 GB.