Avatar billede Besil Seniormester
25. februar 2020 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"FileHistory" i Seagate Backup Plus Drive / Slettes?

Hej

Jeg har en mappe, der hedder FileHistory på min eksterne harddisk, og jeg er mindes ikke at det er noget jeg selv har oprettet.
Det kan dog være noget jeg har kopieret dertil fra en harddisk engang (2017). Et hurtigt kig derind, så ligner det kopier af filer jeg har andre steder.
Og fordi jeg nu mangler plads på drevet, har jeg opdaget at den mappe fylder enormt meget.
Kan det være en mappe mit Drive selv har oprettet?
Eller skal jeg gennemgå den, inden jeg sletter den??

Hilsen Lise
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. februar 2020 - 15:45 #1
Tjek først om  filhistorik er slået til
Kontrolpanel -- system og gendannelse -- filhistorik
Hvis den er slået til og laver backup har du mulighed for at vælge bla hvor mange versioner af filer der gemmes  og selvfølgelig også slå den fra - hvis du laver backup på en anden måde
Hvis du vil slette mappen helt skal du først slå filhistorik fra !
Avatar billede Besil Seniormester
07. marts 2020 - 13:32 #2
Jeg troede jeg havde løst det, men har nu lige forsøgt at slette filer i FileHistorty, og der sker ingenting, andet end at filerne er væk, men den fylder stadig det samme  :-(
Så et eller andet må jo være slået til...
I min computer ser det ikke ud til at der tages nogen backup, tror jeg (se billede her: https://we.tl/t-vcmfYOC8Ix )

Kan det være det eksterne drev selv, der tager backup af sig selv?
Men jeg ved ikke hvor jeg skal lede efter opsætninger, hvis drevet kan det.
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. marts 2020 - 16:21 #3
Hvis du klikker på flere indstillinger  og i det vindue der kommer frem på avancerede indstillinger skulle du komme til filhistorik i kontrolpanel hvor der er en knap "slå fra"
Avatar billede Besil Seniormester
07. marts 2020 - 17:40 #4
AHA :-D
Men det ser desværre sådan ud: https://we.tl/t-b11pyQnsSq
Så den er vist slået fra.
Underligt, hvad det så er der sker :-/
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. marts 2020 - 17:49 #5
Har du forsøgt at slette hele mappen ? - og  tømme papirkurv herefter ?
Hvis du ikke har andet på drevet kan du jo formatere den !
Avatar billede Besil Seniormester
11. marts 2020 - 21:58 #6
Jeg har forsøgt at slette dele af mappen.
Jeg synes ikke det røg i papirkurven.
Og mappens størrelse ændrede sig ikke :-/

Jeg kan desværre ikke formatere den, for det er min backup, og jeg har ikke en ekstra harddisk, der er stor nok (men det skal jeg måske ha' :-)  ).
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. marts 2020 - 18:03 #7
Et par forslag  mere at prøve :
1.Prøv at slå visning af skjulte filer til (i stifinder under vis)
2. overtag ejerskab af mappen : se evt her hvordan:
https://da.phhsnews.com/how-to-take-ownership-of-files-and-folders-in-windows3961

3.Hvis du holder SHIFT nede mens du trykker på delete/slet  slettes mappen/filen permanent
Avatar billede Besil Seniormester
02. april 2020 - 20:59 #8
Jeg ved ikke hvor filerne kommer fra, men det virker at slette dem med Shift+del, så det er jeg gået i gang med + med hjælp fra en dublicate filescanner.