Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 09:45 Der er 18 kommentarer

Kan ikke fjerne skrivebeskyttelse

Hej
Jeg har forsøgt at fjerne skrivebeskyttelsen fra nogle mapper, men når jeg åbner dem, er de stadig skrivebeskyttede. Jeg har forsøgt fra kommandoprompten, uden held.

Mvh Kim
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2020 - 10:05 #1
Det var ikke meget information. Prøv at skriv hvilken version af Windows du har, og hvad du hidtil har forsøgt.
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:09 #2
Hej
Jeg bruger windows 10, og har forsøgt Egenskaber fjerne fluebenet, tjekket adm. rettigheder. Jeg har også forsøgt bed attrib kommandoer i Kommandoprompten.
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 10:15 #3
Men har du problemer med at skrive i mappen ?
Ved ikke lige hvorfor men Windows 10 Sætter default en sort firkant i "Skrivebeskyttet"
Ellers er det måske en anden bruger der har oprettet mappen ?
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:18 #4
Jeg vil køre et program over netværk, og dette program skal have adgang til og kunne skrive til mappen. Det er mig der har installeret programmet hvor mappen er.
Avatar billede klaudi Ekspert
28. februar 2020 - 10:21 #5
Står der ikke "Skrivebeskyttet (gælder kun filer i mapper)" når du kigger på "Egenskaber"

Normalt er mappen er ikke skrivebeskyttet!
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:28 #6
Det gør der.
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 10:32 #7
Prøv at flytte mappen til c:\users\ditbrugernavn
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:33 #8
Der er den
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 10:36 #9
Og mappen er delt ?
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:36 #10
jep
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 10:41 #11
Prøv at åbne mappen
Højreklik, Opret Nyt text dokument og gem det
Åbne dokumentet og tilføj noget tekst og gem
Slet dokumentet

Kan du det ? Så er det ikke noget med skrivebeskyttelse

Kører dit program på en anden PC ? Så skal mappen være delt og den anden PC være tilsluttet til den delte mappe. Rettigheder skal være sat
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 10:56 #12
Filen er skrivebeskyttet, jeg kan ikke gemme.
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 11:05 #13
Prøv at fjerne deling af mappe
Vigtigt : Tjek med tekstdokumentet igen
Fjern deling og brug "Avanceret deling"
Giv Everyone/Alle Full Control
Giv rettigheder under  Sikkerhed (Klik Full control og fjern derefter hakket ud for full kontrol)
Rettigheder gives til den bruger der skal kunne tilgå mappen
Brugeren skal være oprettet på PC hvor mappen er
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2020 - 12:35 #14
Overtag rettigheder på mapper
Højreklik vælg Egenskaber Vælg Sikkerhed vælg Rediger og Tilføj.
*
https://ibb.co/ZchxbSm
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 12:44 #15
poko1 >> Ja bortset fra at man ikke skal klikke på Tilføj men sætte hak i Full control (udfylder også dem nedenunder (din mappe har nedarvede rettigheder kan jeg se))
Fjern hakket ud for Full control (det er ikke nødvendigt for alm. brugere), det efterlader de andre bokse som valgte.
Full control kan give problemer fordi alm. brugere så kan lave rettigheder på filer (som de ikke har brug for)
Avatar billede poko1 Ekspert
28. februar 2020 - 13:05 #16
#15
Skal jeg lave mine indstillinger om for at vise princippet
Bland dig uden om mine indstillinger tak.
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 13:54 #17
Tag og slap af, jeg har ikke blandet mig i dine indstillinger, vel.
Det er kimbass der har stillet et spørgsmål som jeg har kommenteret på
At du så viser noget forkert med at klikke på Tilføj, kan vildlede ham
Avatar billede kimbass Juniormester
28. februar 2020 - 20:36 #18
Den er stadig skrivebeskyttet.