Avatar billede David Praktikant
29. februar 2020 - 11:01 Der er 4 kommentarer

Rækkevidde - Repeater til WiFi?

Er der nogen der har erfaring med i hvor grad
Super Boost WiFi, kan give bedre rækkevidde?

Min svigerfar hører wifi radio i garagen, som ligger kun ca.20 m. fra
routeren, som er en stærk router. Dog har den vanskeligt ved at række.
Der er også en del mure imellem.

Nogen der ved om Repeater til Wifi, kan løse dette problem?

fx. denne(WIFI UltraBoost) der har fået top anmeldelser(det fremgår bare ikke tydeligt, i hvor høj grad, den virker på rækkevidden)

https://hyperstech.com/intl/order.php?prod=wifiultraboost&net=3745&sid=&cid=w5oefr5ifssbmh9thhktvkb2&lang=dk
Avatar billede supportsiden Professor
29. februar 2020 - 11:24 #1
Jeg vill nok ty til Homeplug - netværk gennem lysnettet
Avatar billede kurtba Ekspert
29. februar 2020 - 21:53 #2
Hvem har givet den topanmeldelser? Alene at se tilbuddet lugter langt væk.
Tilfældigvis på tilbud til halv pris og tilbuddet udløber om 30 min.
Sådan et tilbud ville jeg helt klart se bort fra.
Jeg har valgt som #1 skriver. Netværk gennem lysnettet. Det er dyrere, men det virker.
Jeg har tidligere prøvet med repeatere af forskellige mærker, men det var i ingen af tilfældene nogen succes. Det skal dog bemærkes, at det også var repeatere i den billige ende,  men de hjalp absolut ingenting.
Måske kan noget af det her bruges
https://bedste10.dk/bedste-wifi-forstaerker-test/
Jeg kan godt finde en "testside", hvor den du peger på er bedst
https://www.top10wifiboosters.com/dk?adgrid=&lang=da&campid=9475284121&adgroupid=93012148941&gclid=EAIaIQobChMIq7WIpc_35wIVzY2yCh0cigndEAMYASAAEgLLpPD_BwE
Men sjovt nok, så kan man ikke se, hvem der står bag denne test, så jeg vil umiddelbart tro, at det er en testside, som de selv har oprettet.
Men jeg vil stadig foretrække via strømkabler, eller evt. et af de nye Mesh anlæg.
Avatar billede falster Ekspert
29. februar 2020 - 23:31 #3
Angående repeater.

Har i nogle år haft en TP-Link TL-WA860RE. Den er stabil og gør et udmærket job.

Dog er det indendørs i et mindre hus gennem vægge af gipsplader og en etageadskillelse i trækonstruktion.

Med den pris, der er på første link i #2 på nr. 7 på listen (127,00 kr) er det overkommeligt at give det et skud.

Men ideen med en repeater er vel, at den skal placeres "undervejs" mellem routeren og skuret og ikke helt ude ved radioen. Hvis det ikke kan lade sig gøre, er powerline eller nedgravning af kabel nok at foretrække.
Avatar billede supportsiden Professor
01. marts 2020 - 16:18 #4
Min erfaring med repeatere er at de - måske - virker men ofte ikke
Måske hvis det er samme producent/produktlinie
Har ikke selv prøvet Mesh på WiFi men det burde virke - og så er prisen nok højere end Homeplug (starterkit)