Avatar billede gunnarb Mester
29. februar 2020 - 23:41 Der er 19 kommentarer

Kan ikke opdatere windows 10 fejl. 0x800700c1

Jeg har overtaget en bærbar PC Samsung R730, da et nyt batteri ikke kunne monteres i, for stikket var bøjet så meget, at jeg måtte skille PC totalt ad, for at rette stikke op, så nu er det en bærbar PC igen. PC`en har sikker ikke været tændt de sidste på år, og derfor ville jeg opdatere Windows 10 som er version 1511.
Men efter at opdateringsassistenden  har prøver flere gange, hvor den tæller op til 100 % og så begynder forfra, kommer meddelelse: Der er gået noget galt, fejlkode 0x800700c1  kontakt MS. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt selvom jeg har fejlkoden. Er der nogen der kan hjælpe mig? Pc med windows 10 kører fint nok, selv om jeg føler at den er lidt langsom i starten.
Lagerplads 196 GB Brugt plads 97,5 GB
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. marts 2020 - 05:56 #1
Support til version 1511 er ophørt, så den kan ikke længere opdateres.
Hent nyeste version og installer forfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2020 - 06:39 #2
Enig i #1
Tryk på download værktøjet nu og kør det når det er hentet. Læs guiden der er på siden. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2020 - 06:55 #3
Vil anbefale at oprette installationsmedie på en usb pind (min 8 gb i størrelse)
Avatar billede gunnarb Mester
01. marts 2020 - 11:41 #4
Det virker lidt kompliceret for mig. Lige nu har jeg ikke en ledig usb pind på minimum 8 GB. Jeg har en pin på ca. 29 GB hvor hvor 19 GB er ledig. Jeg har også 5 stk tomme DVD+RW på hver 4,7 GB og endelig har jeg en Toshiba Backup HDD hvor 808 GB er ledig. Hvilken en er bedst til at flytte installationsmediet?
Jeg er ikke sikker på at jeg har/ eller kan finde nogen licens aftale til windows 10. Jeg kan se at PC´en var født med windows 7 fra starten. Pc´en har været min svogers,  og han er slet ikke specialist på PC. Jeg har dog fået hans login ved opstart, men jeg er bange for at administrator log ind er noget helt andet. Jeg ved ikke om jeg for brug for det ved opdateringen af windows 10?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2020 - 11:53 #5
Der er ikke moget problem hvis pc er gratis opgraderet til Windows 10 fra Windows 7. Den vil aktiveres automatisk. Skal du kun bruge 64 bit versionen burde du kunne oprette den på en dvd skive tror jeg ved at downloade denne .ISO fil. Når filen er hentet skal den brændes som diskafbildning.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
01. marts 2020 - 12:07 #6
Kopier indhold af 29 GB pind til backup HDD.
Opret installationsmedie på 29 GB pind. (Dette vil fjerne nuværende indhold).
Ved nyinstallation opretter du selv nyt login og ny administrator.

Efter installation kan du formatere usb-pinden og lægge de oprindelige filer tilbage fra backup HDD.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 12:39 #7
Der er 2 måder du kan gøre det på
1. Tryk på Windowstasten + I= Indstillinger Vælg Opdateringer og sikkerhed.
Her vælger du så Genoprettelse så nulstil
Nulstil er nødvendig ellers får du fejl kan ikke opgradere  1511.
https://ibb.co/Qc8rY4x
2. Åben  https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Vælg Download værktøjet nu og kør det  Du skal vælge opgrader denne Computer Nu
Kør efter vejledningen
https://ibb.co/7W9KVVf
Husk i 3. at vælge tilbage så får du 4. og her skal du vælge nulstil
Nulstil er nødvendig ellers får du fejl kan ikke opgradere  1511.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 12:44 #8
Der skulle have stået Der er 2 måder du kan gøre det på uden USB Forudsætning
er en stabil internet forbindelse.
Avatar billede gunnarb Mester
01. marts 2020 - 12:44 #9
Super godt FinnRasmussen, det vil jeg prøve.
Avatar billede gunnarb Mester
01. marts 2020 - 15:25 #10
Jeg så ikke dit indlæg poke1, vi skrev vist samtidig. Så nu har jeg prøvet med usb installationsmedie , men jeg kan ikke få pc´en til at starte op på den. Jeg har slukket pc´en helt og også prøvet om jeg kan komme ind i bios ved opstart med henholdsvis F2,F12,Delete, ESC og F4. Men det er ikke lykkedes endnu. PC´en kører stadigvæk den gamle windows version, hvor jeg logger ind med min svogers kode. Jeg kan se på usb nøglen at installationsmediet kun fylder 3,91 GB? skal den ikke fylde næsten 8 GB?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 15:33 #11
Fortæl hele navnet på Computeren det kan hjælpe med at fortælle hvilke F taster du skal bruge til at komme i BOOT indstillinger Jeg ved ikke hvad du vil i BIOS Det er mange år side Man brugte det til at ændre opstart!
Men hvis du kan komme ind i den hvor  den kører 1511
Så kan du bruge mine forslag uden USB Stik
Lige når du tænder Com hvad står der så nede i venstre Eksempel Tryk på F? for at komme til Boot menu ???
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 15:37 #12
Undskyld havde glemt din indledning!
Samsung R730
Du skal trykke F10 Straks efter opstarten
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2020 - 16:32 #13
#10 Grunden til 8 GB er så vidt  jeg forstår at det man henter midlertidigt også lagres på USB indtil det er oprettet for så til sidst blive fjernet. Man kan hente både 32 og 64 bit på samme pind men så tror jeg den skal være større.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 18:24 #14
Den fylder så meget i dag  den forrige fyldte 6,8Gb
De midlertidige bliver lagt i en mappe ESD i Windows C: Drevet
https://ibb.co/9H41h5k
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 18:36 #15
Her gemmes de midlertidige.
Grund til 8Gb Var manglen på Standard USB På 6GB
https://ibb.co/L1Pvjn7
Avatar billede gunnarb Mester
01. marts 2020 - 19:58 #16
Jeg kan se, at mit indlæg kl. ca 15:50 ikke er der, jeg har nok glemt at oprette det.
Men det lykkedes mig 1. gang at komme ind i bios, når jeg trykkede på F2, som der stod ved opstart nede i venstre hjørne. Der stod også tryk F4 for Recovery. Men efter en pause ( tur med hunden) og slukket PC er det nu igen umuligt for mig at komme ind i bios, henvisningen dukker simpelt hen ikke op på skærmen ved opstart. ????
Da jeg var inde i bios lykkedes det mig ellers låse Num Lock ved boot, da mit login også har tal. Men hvad/hvor er det jeg skal lave ændringer i bios for at der opstartes på usb?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. marts 2020 - 20:07 #17
Avatar billede gunnarb Mester
02. marts 2020 - 10:39 #18
Jeg kan ikke få det til at virke på nogen af de 3 metoder.
De 2 metoder som beskrevet under #7 uden usb har jeg fulgt nøje. Men metode 1. vender tilbage efter meget lang tid og siger at den ikke kan nulstille og intet er ændret.
Metode 2 meddeler efter meget lang tid at installationen mislykkedes, selv om den prøver ihærdigt. og jeg har trykket tilbage under 3 og valgt intet i 4.
https://ibb.co/7W9KVVf
Med installationsmedie på en usb pind kan jeg ikke få den til at starte op ved at ændre nogle ting på bios. Henvisningen til youtube  #17 passer ikke med min bios, den ser helt anderledes ud. Den står Phoenix SecureCore (tm) Setup Utility  helt øverst.?
Avatar billede gunnarb Mester
03. marts 2020 - 11:35 #19
Desværre ikke fundet en løsning endnu.