Avatar billede tand Seniormester
02. marts 2020 - 10:25 Der er 8 kommentarer

Ny win 10

Kan jeg godt installere en ny win 10 fra DVD uden at miste alle mine programmer .?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. marts 2020 - 10:42 #1
Du kan ikke installere uden at miste programmer. Men du kan formentlig opgradere. Det afhænger hvad for OS du har liggende i forvejen...
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 10:49 #2
En ny Windows 10 kan ikke længere ligge på en DVD den fylder over 6,73GB
Medmindre du har Blue Ray Brænder
Men du kan opgradere også selv om do på nuværende kører Win.10.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 10:50 #3
Du kan selvfælgelig lægge den på en Dual layer DVD
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2020 - 12:18 #4
Hvis den win 10 du har er den nyeste version 1909 kan du lave det man kalder en In Place Upgrade hvor du beholder både programmer og filer. Er det win 7 du går fra kan du førsøge at opgradere. Jeg anbefale dog altid en nyinstallation hvor man skal tage backup af det man vil passe på hvis man opgraderet fra en ældre version.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 12:48 #5
Gå ind på dette link vælg Download Værktøjet nu
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
vælg Opgrader denne Computer nu!
https://ibb.co/wpzwgNv
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2020 - 13:58 #6
Her en forklaring på  "Hvad er en in-place upgrade install"?

En på stedet-opgraderings installation betyder at du bruger Windows OS -
installationens program til at erstatte alle operativsystemfiler til Windows på din computer.

Grundlæggende bruger du setup.exe - programmet til at geninstallere det samme eller et andet operativsystem oven på sig selv.

Dette efterlader, brugerfiler og installerede Programmer intakte, og du beholder mange indstillinger og præferencer og bedst af alt du beholder dine installerede apps og applikationer uændrede.

Men det overskriver det Aktuelle Operativsystem fuldstændig så det på den måde Erstatter det gamle eller,
”det nuværende Windows hvor fejl vil blive overskrevet og repareret”
Hvor det ofte,
Havde været nødvendigt med tidskrævende reparationer for at vende tilbage til en funktionsdygtig tilstand. Denne manøvre kræver heller ikke meget efterfølgende Driver installationer. Eller opfølgende justeringer.

P.S. Må gerne citeres!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2020 - 16:14 #7
#6 Fin forklaring poko1 👍